Badania przeprowadzone przez agencję Ogilvy & Mather wykazały jednak, że niemal 2/3 mieszkańców naszego kraju kompletnie lekceważy je, wysyłając esemesy bądź mejle. A co za tym idzie - pozbawia nasz język wszystkiego, co w nim najbardziej charakterystyczne.
Stąd też pomysł promocji polskiego dziedzictwa językowego, zanim znaki diakrytyczne zupełnie z niego znikną. W prasie, radiu, Internecie i telewizji pojawią się dziś spoty i artykuły ukazujące, jak dziwaczna byłaby polszczyzna bez "ą", "ć" czy "ę". Promujące akcję rysunki Henryka Sawki będzie można zobaczyć m.in. w Metrze Warszawskim.
- Język polski jest ą-ę... i niech tak zostanie - podsumowuje profesor Jerzy Bralczyk z patronującej wydarzeniu Rady Języka Polskiego przy Prezydium PAN.
POSŁUCHAJ popularnych polskich piosenek BEZ POLSKICH ZNAKÓW: