Seniorze, korzystaj z banku w Internecie

i

Autor: Shutterstock

Seniorze, korzystaj z banku w Internecie

2019-03-14 15:27

Coraz więcej seniorów przekonuje się do nowych technologii. Przybywa wśród nich również zwolenników bankowości elektronicznej. Z danych Banku Pekao S.A. wynika, że korzysta z niej 40 proc. właścicieli kont osobistych w wieku powyżej 65 lat. Cenią sobie oni wygodny dostęp do swoich pieniędzy bez konieczności odwiedzania placówki banku.

Bankowość elektroniczna to przede wszystkim wygoda, dostęp do rachunku w dowolnym miejscu, w którym mamy dostęp do internetu, przez całą dobę, siedem dni w tygodniu. To również oszczędność czasu, bo bez oczekiwania w kolejkach. Nie mówiąc już o tańszych przelewach i bezpłatnym korzystaniu z usługi – co pozwala na wygospodarowanie oszczędności na inne cele lub drobne przyjemności.

W komputerze i w smart fonie

Bankowość elektroniczna Pekao24 pozwala na realizację większości operacji dostępnych w oddziale – mamy więc m.in.:

  • bieżący dostęp do salda i historii operacji na rachunku,
  • szybkie i wygodne przelewy,
  • możliwość złożenia wniosku o wybrane produkty banku, np. pożyczkę gotówkową,
  • dostęp do elektronicznych wyciągów

Dla osób, które korzystają z internetu w smartfonie, dostępna jest również aplikacja bankowości mobilnej PeoPay. W łatwy i szybki sposób można zalogować się do swojego konta, podając czterocyfrowy kod PIN lub za pomocą odcisku palca (w telefonach z funkcją biometrii). Można też ustawić sobie podgląd salda rachunku bez konieczności logowania się do konta za każdym razem.

Po zalogowaniu do aplikacji na pulpicie sprawdzimy stan konta oraz ostatnie operacje na rachunku – w ten sposób możemy monitorować stan środków. Ikonki w dolnej części ekranu pozwalają szybko przełączać się między ekranem głównym, czyli ekranem Płatności i Pulpitem. Dużym ułatwieniem dla seniorów może być opłacanie faktur za pomocą skanowania kodów QR, które widnieją na fakturach – czy to w formie papierowej, czy elektronicznej. Wystarczy wybrać na ekranie głównym aplikacji opcję „skanuj i płać” i skierować telefon na kod QR – wówczas automatycznie otwiera się wypełniony formularz przelewu.

Bezpieczeństwo to podstawa

Bankowość mobilna PeoPay to przede wszystkim bezpieczeństwo finansów – logujemy się za pomocą PIN-u lub odcisku palca. W wypadku zagubienia karty czy portfela błyskawicznie i samodzielnie możemy zastrzec swoje karty i poinformować o tym bank. Usługa gwarantuje całkowite bezpieczeństwo danych osobowych oraz środków finansowych zgromadzonych na rachunku. Pekao24 wyposażony jest w cały system zabezpieczeń:

  • Identyfikacja klienta

Każdy klient loguje się do konta, wpisując unikalny numer klienta i wybrane przez siebie, maskowane hasło. W aplikacji PeoPay, by dostać się do konta, trzeba posłużyć się PIN-em lub odciskiem palca.

  • Autoryzacja operacji

Przelewy i inne operacje autoryzowane są za pomocą np. jednorazowego kodu SMS.

  • Limity transakcyjne

Obowiązują dzienny i miesięczny limit kwotowy na przelewy oraz limity transakcyjne na płatności aplikacją PeoPay i wypłaty z bankomatów przy użyciu aplikacji mobilnej. A to oznacza, że ewentualny złodziej nie będzie w stanie pozbawić nas naszych oszczędności. Co może się wydarzyć, gdy chodzimy z gotówką w portfelu.

  • Oddzwanianie

To dodatkowa procedura bezpieczeństwa stosowana w przypadku niektórych operacji w Pekao24, jak np. realizacji określonych przelewów czy zmiany limitu miesięcznego. Konsultant dzwoni do nas, by potwierdzić operację.

Wygoda też jest ważna

Nie każdy senior jest w świetnej formie fizycznej. Problemy z pogodą czy poruszaniem się mogą sprawić, że nawet krótki spacer na pocztę, by opłacić rachunki, będzie problemem. Bankowość elektroniczna pozwala szybko wysłać przelew. Mało tego –możemy opłacić nasze rachunki, wypoczywając na działce, i to bez ruszania się z ławeczki pod gruszą! Co więcej, wcale nie musimy pamiętać o rachunkach –możemy ustawić tzw. zlecenia stałe. Możemy również w prosty sposób doładować telefon komórkowy czy skorzystać z oferty kredytowej przygotowanej przez bank. Opłacając rachunki za pomocą bankowości elektronicznej, nie płacimy prowizji za przelewy, a zaoszczędzoną kwotę możemy odłożyć na lokacie lub koncie oszczędnościowym, z którego w każdej chwili, bez opłat, możemy wypłacić pieniądze. Gdy korzystamy z bankowości mobilnej PeoPay, wszystkie wypłaty w całej Polsce w bankomatach oznaczonych logo BLIK, mamy za darmo. To oznacza, że możemy wybrać dowolny bankomat i wpisując kod BLIK z aplikacji PeoPay, wypłacić pieniądze nawet bez używania karty.

5 zasad bezpiecznej bankowości

Bankowość elektroniczna jest wygodna i bezpieczna. Jednak korzystając z niej, musimy koniecznie przestrzegać kilku zasad:

1. Nie udostępniajmy danych do logowania

Nigdy i nikomu. Ignorujemy maile z prośbą o zalogowanie się do swojego konta przez przesyłane w mailach linki. Uważajmy – oszust może wykorzystywać logo banku. Nie logujmy się do konta za pośrednictwem otwartej sieci Wi-Fi, np. w hotelu czy kawiarence internetowej.

2. Sprawdzajmy, czy połączenie internetowe jest szyfrowane

Gdy logujemy się do naszego konta, adres strony powinien zaczynać się od https://, a obok musi znajdować się symbol kłódki.

3. Sprawdzajmy wiadomości SMS

Wiadomość SMS z kodem musi być zgodna z wykonywaną operacją. Sprawdźmy też, czy zgadzają się kwota i numer rachunku odbiorcy przelewu.

4. Nie zapominajmy o wylogowaniu

Po zakończeniu pracy wylogujmy się z serwisu.

5. Pilnujmy telefonu

Nie pozostawiajmy go w miejscach publicznie dostępnych.

Partnerem akcji jest Bank Pekao S.A.

 

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki