Jego karoseria to nowa aluminiowa konstrukcja oparta na ramie przestrzennej wykonanej również z aluminium z drzwiami otwierającymi się do góry w stylu "skrzydeł mewy". Pod maską znajdzie się 6,2-litrowa jednostka napędowa V8 AMG rozwijająca moc maksymalną 571 KM z tzw. suchą miską olejową. Moc z silnika trafi na koła poprzez umieszczoną na tylnej osi siedmiostopniową przekładnię. Takie rozwiązanie układu napędowego gwarantuje idealny rozkład masy między oś przednią i tylną w stosunku 48 do 52 procent. Krótką drogę hamowania, nawet przy ogromnych obciążeniach, zapewnią montowane na wszystkich kołach wyczynowe hamulce AMG wykonane z materiałów kompozytowych. Według orientacyjnych danych Gullwing przyspiesza od 0 do 100 km/h w 3,8 sekundy i maksymalnie osiąga 315 km/h. Prace konstrukcyjne nad tym superwyczynowym autem rozpoczęły się w ostatnim kwartale 2006 r. Intensywny program testów samochodu zostanie zakończony przed upływem roku 2009. Debiut rynkowy następcy legendarnego modelu Gullwing planowany jest na wiosnę 2010 r.
Skrzydlaty SLS AMG
2009-04-07
7:00
Po raz pierwszy w czterdziestoletniej historii Mercedes-AMG - wyczynowa marka Mercedes-Benz - zaprezentuje pojazd opracowany od początku do końca własnymi siłami: Mercedes-Benz SLS AMG.