Zmuszeni do oszczędzania Polacy coraz częściej rezygnują z tradycyjnych metod na pozbycie się trosk i zmartwień. Czasy gdy wydawali majątek, by utopić swe swmutki w alkoholu odchodzą w zapomnienie. W "Rzeczpospolitej", że od 2011 roku spada sprzedaż klasycznej czystej wódki.
Producenci wysokoprocentowych napojów i Związek Pracodawców Polski Przemysł Spirytusowy biją na alarm. Tylko w zeszłym roku Polacy wydali na alkohol o niemal 450 mln złotych mniej niż w 2010 roku. A będzie jeszcze gorzej. Kryzys czystej wódki może się jeszcze pogłębiać, maleje popyt na wódki drogie i dobre jakościowe. Polacy częściej sięgają po wódki smakowe.
Dlaczego Polacy nie chcą już pić czystej wódki?
Konsumenci wybierają wódki smakowe, bo zmieniają się ich potrzeby konsumentów. Nie piją wódki, żeby się upić, ale by delektować się smakiem. Na popularności zyskują natomiast drinki i koktajle. Polaków kusi bogata oferta wódek smakowych o owocowym smaku.
Producenci smakowych alkoholi chcą wykorzystać zmianę upodobań, by więcej na tym zarobić. Marże wódek smakowych, które mają niższą zawartość procentów są większe niż w przypadku czystych wódek.