To właściwie 4 zakręty w jednym, z trzema garbami i jedną tarką. Nie można tu do końca wcisnąć pedału gazu, a i tak na samochód i kierowcę działają olbrzymie siły. Oceniam, że jest to 5 G (ciało kierowcy waży na tym zakręcie 5 razy więcej niż normalnie - przyp. red.). Najlepsze, co można w tej sytuacji robić, to przechylać głowę na strony, aby oszczędzać siły, kondycję. Tak robią wszyscy kierowcy. Straszliwym obciążeniom na tym zakręcie poddawane są prawe opony. Jeśli ktoś nie będzie ich oszczędzał, ostro hamował, szybko je zniszczy.
Ten 8. zakręt jest piekielny
2009-06-07
7:00
To na tym zakręcie może się wszystko rozstrzygnąć. Ósmy zakręt w Istambule jest najszybszy ze wszystkich w kalendarzu F1 i chyba najdłuższy w całej historii wyścigów.