Polacy cenią przede wszystkim komfort podróżowania, tak wynika z badań PKP Intercity. Pasażerowie coraz chętniej wybierają pociąg zamiast samochodu czy samolotu, by czas w podróży spędzić miło i w najbardziej odpowiedni dla siebie sposób. - Z badań PKP Intercity wynika, że w dzisiejszych czasach pasażerowie najbardziej cenią wygodę. Nasza firma wychodzi naprzeciw tym potrzebom, inwestując w modernizację i zakup taboru oraz zachęcając do podróży pociągami, w których można ciekawie spędzać czas. Celem naszej kampanii jest pokazanie różnych aspektów podróżowania. W pociągach można wypoczywać, nawiązywać relacje, czytać, pracować, słuchać muzyki, grać w gry, czytać książki i spędzać czas na wiele innych sposobów – mówi Agnieszka Serbeńska, rzecznik prasowy PKP Intercity. - Nowa kampania pod hasłem „PKP Intercity. Tysiące powodów do podróżowania” doskonale wpisuje się w bieżące trendy społeczne – dodaje.
Pierwsza odsłona kampanii pokaże możliwości różnorodnego spędzania czasu w trakcie podróży oraz zwrócenie uwagi na wygodę podróżowania pociągami PKP Intercity. Nowe i modernizowane pociągi przystosowane są do potrzeb studentów, seniorów, podróżnych z niepełnosprawnościami czy rodzin z dziećmi.
Bohaterami majowej edycji kampanii są Filip i jego tata, którzy wspólnie podróżują pociągiem PKP Intercity i miło spędzają czas, korzystając z wielu udogodnień, jakie daje ta forma podróży. Grają w gry, czytają książki i rozmawiają z innymi pasażerami. Podróż pociągiem umożliwia im także budowanie bliższej relacji ojciec – syn. Filipa zagrał Franek Kalinowski, a tatę – Michał Czernecki, aktor znany m.in. z „Wojny polsko-ruskiej”, „Podatku od miłości” czy serialu „Leśniczówka”.
Pierwsza odsłona kampanii potrwa do końca maja. W jej ramach przewidziane są spoty telewizyjne, spoty radiowe, reklama zewnętrzna, działania digital oraz wykorzystanie nośników własnych PKP Intercity. Działania w ramach kampanii „Tysiące powodów do podróżowania” będą kontynuowane jesienią tego roku. PKP Intercity realizuje obecnie największy program inwestycyjny w historii firmy, którego celem jest m.in. zakup i modernizacja taboru oraz dalsza poprawa doświadczeń pasażerów. Na zakup nowych wagonów i lokomotyw oraz modernizację taboru już posiadanego PKP Intercity przeznaczy około 7 mld zł. Po zakończeniu programu pociągi PKP Intercity będą zestawione w blisko 80 proc. z nowego lub zmodernizowanego taboru.