W technicznej terminologii koncernu audi A4 oznaczony jest jako pojazd serii B. Wyprodukowano modele czterech generacji tego pojazdu: B5, B6, B7 i B8, czyli od najstarszych do najnowszych i zarazem najdroższych rozwiązań. Gama silnikowa pojazdu jest bardzo szeroka. Największą popularnością cieszy się ten napędzany benzyną. Mimo iż, spalanie w audi A4 nie należy do niskich, trwałość tego silnika jest istotną zaletą. Wzorowe zabezpieczenie antykorozyjne sprawia, że nawet używane samochody marki Audi należą do najdroższych na rynku wtórnym. Autem jeździ się płynnie i łatwo. W samochodach tych najczęściej awariom ulegają elektryczne sterowniki szyb bocznych, alternatory, rozruszniki oraz kostki poduszki powietrznej umieszczonej pod przednim fotelem. Pamiętać trzeba jednak, że Audi należy do grupy Volkswagena, dlatego jego zaletą jest szerokie zaplecze tanich części zamiennych.
Posiadacze tego samochodu zachwalają też komfortowe zawieszenie, które zapewnia spokojną i pewną podróż oraz ciszę. Nawet w dieslu silnik jest dobrze wyciszony. Audi A4 jest szczególnie wygodny w długich trasach, nawet na nierównym terenie nie traci przyczepności. Wszystko wskazuje na to, że nie bez powodu Audi A4 jest jednym z najchętniej kupowanych modeli Audi w historii.
Jeśli używane – to niemieckie
Marcin Szturma, dyrektor handlowy Otomoto.pl
Audi A4 od lat jest w ścisłej czołówce najczęściej poszukiwanych aut i potwierdza regułę „jeśli używane – to niemieckie". Choć popyt na auta z silnikiem Diesla spada, to wciąż prawie połowa klientów przeglądających oferty Audi A4 wybiera opcję „olej napę- dowy". Najczęściej chcą przeznaczyć na taki zakup kwotę do 30 tysięcy złotych.