- Modliliśmy się o powrót do domu - opowiada Sławomir Kępka (48 l.) z Poznania. Trwający od dwóch dni koszmar jeszcze się nie skończył. Za granicą na powrót wciąż czeka ponad dwa tysiące rodaków.
Prawie 5 tysiącom Polaków przebywających za granicą brutalnie przerwano urlopy. Gdy hotelarze dowiedzieli się o bankructwie biura Sky Club, zaczęli wyrzucać ludzi na bruk.
Dzięki pomocy urzędu marszałkowskiego do kraju udało się wrócić już prawie połowie z oszukanych turystów.
Historie, jakie opowiadali po powrocie, są przerażające. Rodzina Sławomira Kępki musiała koczować całą noc w poczekalni egipskiego hotelu. A i tak mogą mówić o szczęściu. Wczoraj 160 naszych rodaków było uwięzionych w hotelu w Maroku.
Właściciel zapowiedział, że nie wypuści ich, dopóki nie opłacą rachunków za nocleg! Wciąż nie wiadomo, czy uda się odzyskać stracone pieniądze. - Wyjazd dla mojej rodziny kosztował mnie ponad 10 tysięcy. Czuję się okradziony! - mówi Piotr Pankenin (56 l.) z Więcborka.
Urząd marszałkowski zawiadomi prokuraturę o popełnieniu przestępstwa przez biuro Sky Club.
Jak sprawdzić, czy biuro podróży jest zadłużone
Można bardzo łatwo sprawdzić, czy wybrana przez ciebie firma ma zaległości z płatnościami
Wchodzimy na stronę www.konsument.krd.pl
Klikamy ZAŁÓŻ KONTO
Wypełniamy formularz rejestracyjny, wybierając hasło oraz podając m.in. dane teleadresowe, PESEL
Sprawdzamy i potwierdzamy poprawność danych
Wybieramy pakiet usług, czyli pakiet indywidualny za 13 zł/mies.
Wybieramy sposób płatności i dokonujemy opłaty w wysokości 13 zł (przelewem albo kartą kredytową)
Logujemy się na swoje konto za pomocą wybranego wcześniej hasła
Klikamy SPRAWDŹ FIRMĘ
W odpowiednie pole wpisujemy NIP biura podróży, które chcemy sprawdzić
W ciągu kilku sekund otrzymujemy raport z Krajowego Rejestru Długów