„ Witam. Na wstepie przepraszam za klopot ale podczas rejestracji w serwisie internetowym przez moja nieuwage moje dziecko wpisalo zly numer telefonu i SMS dotycacy rejestracji zamiast do nas zostal wyslany na Pani/Pana numer. Jesli dotarl lub dopiero dojdzie to czy jest mozliwosc odeslania mi tresci tego SMSa pod moj numer? Jezeli nie sprawi to klopotu bede bardzo wdzieczna za pomoc, z gory dziekuje. Ewa." (Pisownia oryginalna)
Sms o dokładnie takiej treści jest zazwyczaj poprzedzony niemożliwym do odebrania telefonem. Jak podaje serwis „niebezpiecznik.pl", połączenia wykonywane są z numeru +48 570755364, a SMS przychodzi z numeru +48 796222550 .
Jak wskazuje serwis pierwszą wątpliwością, na którą ofiara oszustwa ze względu na ludzkie odruchy nie zwraca uwagi powinien być fakt, iż „pani Ewa" zamiast prosić o przesłanie SMSa mogłaby zwyczajnie zarejestrować się jeszcze raz- tym razem na poprawny numer.
Zobacz też: Uwaga na telefonicznych oszustów!
Na czym polega oszustwo? Oszust najprawdopodobniej wprowadza numer ofiary do płatnego serwisu z wiadomościami premium, zakłada wysoko płatne konto na stronie internetowej lub rejestruje się w serwisie pożyczkowym. SMS, który mamy odesłać „pani Ewie" zapewne zawiera PIN, za którego pomocą możliwe będzie dokonanie rejestracji w danym serwisie. Skutkiem może być dużo wyższy rachunek telefoniczny lub całkowite wyczyszczenie konta telefonicznego.
ZAPISZ SIĘ: Codziennie wiadomości Super Expressu na e-mail