Wpisanie numeru PESEL na szkolnych legitymacjach ma związek z poleceniem Ministerstwa Edukacji, które weszło w życie 23 stycznia w 2015 roku. Resort zobowiązał wszystkie szkoły do wpisania numeru PESEL na odwrocie legitymacjach szkolnych oraz opatrzyć pieczątką - podaje RMF FM. Zmiany wprowadzone przez ministerstwo, mają związek z nowymi legitymacjami, które uczniowie pierwszych klas odbiorą we wrześniu. Umieszczenie na dokumentach numeru PESEL, ma pomóc pracownikom służby zdrowia w sprawdzeniu ubezpieczeń zdrowotnych. Mimo że ministerstwo zobowiązały szkoły do wpisania uczniom numeru ewidencyjnego na odwrocie legitymacji, część szkolnych władz o tym zapomniała. A to może oznaczać kłopoty - szkolna legitymacja bez numeru PESEL nie jest ważna, w związku z czym w pociągu lub w autobusie nasz bilet może zostać zakwestionowany.
Czytaj: Egzamin szóstoklasisty sfałszowany. Uczniowie powtórzą test. Dyrektorka chciała poprawić wyniki?