- Kilka lat temu postawiliśmy na promocję miasta poprzez turystykę biznesową. Dzisiaj jesteśmy gospodarzem wielu ciekawych wydarzeń, są wśród nich kongresy oraz imprezy sportowe i kulturalne. Odwiedzający Katowice bywają zaskoczeni ofertą i chętnie do nas wracają z rodziną lub przyjaciółmi. Dlatego zdecydowaliśmy się na promocję w tym kierunku – mówi Marcin Krupa, prezydent Katowic.
Osoby zwiedzające Katowice mają możliwość skorzystania z aplikacji mobilnej o nazwie Katowice City Break, która umożliwia odkrywanie kluczowych punktów turystycznych miasta. Aplikacja oferuje przewodnik po najciekawszych miejscach, w tym Szlaku Murali, Szlaku Moderny, unikatowym Nikiszowcu oraz poszukiwanie charakterystycznych dla regionu beboków (słowiańskie demony). Figurki beboków stoją w różnych miejscach miasta. To znakomita zachęta do aktywnego eksplorowania Katowic.
Oprócz funkcji audioprzewodnika, Katowice City Break wzbogaca doświadczenie użytkowników o quizy testujące ich wiedzę dot. zwiedzanych lokalizacji. Aplikacja jest dostępna bezpłatnie na systemy Android i iOS, a dla turystów z zagranicy przygotowano wersję w języku angielskim.
Katowice, obok aplikacji Katowice City Break, prowadzą także bogato wypełnioną treścią stronę welcome.katowice.eu, gdzie osoby planujące przyjazd do Katowic mogą znaleźć wszystkie najważniejsze informacje o atrakcjach turystycznych oraz bazie hotelowej i gastronomicznej.