Codziennie internauci z całego świata publikują na Instagramie około 25 tys. zdjęć z jedzeniem oznaczonych #instafood . W wyszukiwarce ukazuje się niekończąca galeria zdjęć apetycznych i fantazyjnymi potraw niczym z najlepszych restauracji. Pod niektórymi od niedawna pojawiał się hashtag #podzielsierealnie, którym polscy celebryci wyrażali swoje poparcie dla Zbiórki Żywności w ramach programu Podziel się Posiłkiem. Hasłem tegorocznej edycji było: „Dzielisz się wirtualnie? Podziel się realnie". To także apel, by spojrzeć poza internetową rzeczywistość, w której wciąż ponad 160 tys. dzieci w wieku szkolnym cierpi z powodu niedożywienia .
Dzięki działaniom tegorocznego Programu Podziel się Posiłkiem m.in. Zbiórki Żywności, która odbyła się w ostatni weekend września, zebranych zostało 500 ton jedzenia. Zamienią się one w 1 000 000 pełnowartościowych i pożywnych posiłków, które zostaną przekazane potrzebującym dzieciom. Żywność zebrana w ponad 3 000 sklepów na terenie całego kraju przy zaangażowaniu 42 000 wolontariuszy Banków Żywności trafi do świetlic, domów samotnej matki i stowarzyszeń, które na co dzień zajmują się dożywianiem najmłodszych.
Do dzielenia się jedzeniem realnie w tegorocznej edycji Programu Podziel się Posiłkiem zachęcali: Beata Sadowska, Sara Boruc, Mikołaj Krawczyk, Agnieszka Włodarczyk, Krystian Kukułka, Siostry Bukowskie. Program poparli także uczestnicy programu Hell's Kitchen 4 - Emilia Domaradzka, Malwina Kurlenda, Justyna Kołcoń, Adam Włodarczyk, Karol Fijołek, Emilia Domaradzka, Marcin Wodziński, Paulina Makarska, Monika Kumor, Damian Marchlewicz, Ania Błaszkiewicz, Adam Ignasiak oraz manager Hell's Kitchen Paweł Gruba. W akcję pomocy potrzebującym dzieciom włączyli się również popularnie youtuberzy jak CyberMarian oraz blogerzy.
Zbiórka Żywności online wciąż trwa!
Do końca października wciąż można podzielić się posiłkiem on-line! Wystarczy wejść na charytatywni.allegro.pl i kupić paczkę z produktami spożywczymi za 5, 10, 15 i 50 zł. Każda paczka to odpowiednio 3, 6,7 lub 15 posiłków dla dzieci. Szczegóły można znaleźć na http://charytatywni.allegro.pl/podzielsieposilkiem.
O programie Podziel się Posiłkiem
Od 2003 roku program Podziel się Posiłkiem realizuje misję zmniejszenia poziomu niedożywienia wśród dzieci. Dzięki takim działaniom jak Zbiórka Żywności Podziel się Posiłkiem czy Program Grantowy,do tej pory udało się przekazać ponad 15 000 000 posiłków najmłodszym Polakom. W tym roku akcję można wesprzeć również on-line poprzez serwis charytatywni.allegro.pl. Inicjatorem programu jest firma Danone, Partnerem Strategicznym i Organizatorem Zbiórek Żywności są Banki Żywności.
Więcej informacji o Programie Podziel się Posiłkiem znajdziesz na stronie internetowej www.podzielsieposilkiem.pl
O Danone
Firma Danone Sp. z o.o. jest obecna w Polsce 20 lat. Jest liderem w branży świeżych produktów mlecznych. Misją firmy Danone jest, by poprzez żywność niesiemy zdrowie tak wielu ludziom, jak to możliwe. Firma od lat walczy z niedożywieniem dzieci w Polsce poprzez program Podziel się Posiłkiem i Partnerstwo dla Zdrowia (produkty Mleczny Start). Więcej www.danone.pl
O Bankach Żywności
Federacja Polskich Banków Żywności jest organizacją pożytku publicznego (KRS 0000063599), której misją jest przeciwdziałanie marnowaniu żywności i niedożywieniu w Polsce. Federacja Polskich Banków Żywności zrzesza 32 Banki Żywności działające na terenie całego kraju. Banki Żywności udzielają codziennej, bezpłatnej pomocy żywnościowej blisko 3 800 organizacjom i instytucjom społecznym, za pośrednictwem których trafia ona do 1 500 000 osób najbardziej potrzebujących. www.bankizywnosci.pl
O charytatywni.allegro.pl
Serwis charytatywni.allegro.pl to miejsce, które łączy zakupy online z dobroczynnością. Ta strona ułatwia internautom pomaganie, a organizacjom pozarządowym zbieranie środków na cele statutowe. Przedmioty wystawione za pośrednictwem serwisu charytatywni.allegro.pl pojawiają się na stronach allegro.pl. To największa platforma handlowa w polskim internecie, którą każdego miesiąca odwiedza średnio 12 mln użytkowników wybierających spośród 32,5 mln wystawionych ofert. Przy okazji zakupów online mogą też wesprzeć szczytny cel.