"Polacy zasługują na więcej" - pod takim hasłem PiS będzie prowadziło tegoroczną kampanię. Specjaliści są podzieleni co do jego trafności. - To świetne hasło, przypomina najlepsze kampanie marketingowe w historii: "Coca-cola to jest to" i "Jesteś tego warta" firmy L'Oreal - ocenia w "Rzeczpospolitej" Joanna Gepfert, specjalistka od marketingu politycznego. Jednak Maciej Drzonek, politolog z Uniwersytetu Szczecińskiego, uważa, że PiS mogłoby się bardziej postarać.
Hasło ma także SLD. Sojusz obiecuje wyborcom "Jutro bez obaw". - Oklepane, bo już były prezydent Aleksander Kwaśniewski przekonywał wyborców, żeby wybrali przyszłość - przypomina w rozmowie z "Rzeczpospolitą" Drzonek. - Na dodatek nie ma gwarancji, że z SLD będziemy bezpieczni - zauważa.
Również hasło PSL "Człowiek jest najważniejszy" nie zebrało najlepszych opinii. - Hasło słabe, bo oderwane od rzeczywistości i nie pasuje do partii - twierdzi Joanna Gepfert.
Zniknie "Polska w budowie"
Platforma, która dotychczas prowadziła kampanię pod hasłem "Polska w budowie", zamierza zmienić slogan. Nowe hasło zostanie zaprezentowane po 10 września. Zdaniem Macieja Drzonka, to świetna strategia.
- Obecne hasło dobrze opisuje rzeczywistość. A wszyscy czekamy na tę właściwą obietnicę - komentuje w rozmowie z "Rzeczpospolitą".