3,98 proc. - tylko tyle głosów otrzymała Solidarna Polska w wyborach do Parlamentu Europejskiego. Ugrupowanie Ziobry poniosło spektakularną porażkę. W efekcie partią zatrzęsły wewnętrzne konflikty i zarówno Ziobro, jak i Kurski chcą teraz wylądować w PiS.
Jak ujawniła PKW, ta porażka słono ich kosztowała. SP wydała na kampanię wyborczą 2 494 000 zł. Ponad połowa tej kwoty (1,7 mln zł) poszła na reklamy w telewizji i na billboardach.
Słono kosztowała też kampania dwóch innych ugrupowań, które również nie dostały się do PE: Twojego Ruchu Janusza Palikota (51 l.) oraz Polski Razem Jarosława Gowina (53 l.). Ci pierwsi wydali 5,17 mln zł, a drudzy 1,7 mln zł. Dla porównania: Nowa Prawica Janusza Korwin-Mikkego (72 l.), która wprowadziła aż trzech posłów do PE, wydała "jedynie" 573 tys. zł. Tegoroczny limit wydatków na kampanię wynosił 18,3 mln zł. Zbliżyły się do niego dwie największe partie: PO (17,8 mln zł) oraz PiS (16,8 mln zł).