Wymienią banknoty na nowe. Rusza kampania NBP

2014-03-25 13:25

Rusza kampania informacyjna NBP, dzięki której Polacy dowiedzą się o nowych zabezpieczeniach banknotów, i jak rozpoznawać prawdziwy pieniądz od fałszywego.

Od 7 kwietnia NBP zacznie wprowadzać do obiegu nowe banknoty 10, 20, 50 i 100 zł. Obecne banknoty zostaną wymienione na nowe. Jak informuje NBP wymiana jest czysto techniczna, projekt graficzny banknotów nie zmieni się. Chodzi o wprowadzenie nowych, zmodernizowanych zabezpieczeń banknotów, które będą bardziej widoczne dla użytkowników i wyeliminują fałszerstwa. Najważniejsze zmiany, jakie spostrzegą Polacy na zmodernizowanych banknotach, to odkryte pole znaku wodnego, wprowadzenie farby opalizującej i ulepszone zabezpieczenie „recto-verso”-informuje NBP.

Zobacz: Posłowie rzucili się do walki o własną kasę!

Dzięki kampanii informacyjnej Polacy dowiedzą się o nowych zabezpieczeniach banknotów, i jak rozpoznawać prawdziwy pieniądz od fałszywego. W kampanię włączyły się również resorty: finansów, spraw zagranicznych, edukacji narodowej, spraw wewnętrznych, a także Policja, Kasa Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego oraz Polska Wytwórnia Papierów Wartościowych SA.

Ulotki informacyjne wysyła już Zakład Ubezpieczeń Społecznych. Mają one trafić do ponad 8,5 mln osób. - Dla nas ważnym jest, aby grupa starszych klientów ZUS była dobrze i jak najszerzej poinformowana o nowych zabezpieczeniach polskich banknotów, to oni bowiem najczęściej narażeni są na rożne próby fałszerstw i oszustw - podkreślił członek zarządu ZUS, Michał Jonczyński.

Kampanię informacyjną mają wspierać także m.in. największe sieci sklepów, które będą dystrybuować w swoich placówkach ulotki i plakaty o zabezpieczeniach banknotów oraz prezentować spoty informacyjne w tej sprawie. Takie komunikaty mają pojawić się również w niektórych sieciach bankomatów oraz komunikacji miejskiej.

Materiały informacyjne o zmodernizowanych zabezpieczeniach banknotów będzie można znaleźć na stronie internetowej: www.nbp.pl/bezpiecznepieniadze.

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki