Kiedy ktoś rozbije ci samochód, masz wiele powodów do zdenerwowania. Auto trafia do naprawy, ty zaś jesteś skazany na komunikację miejską. Chyba że sprawca kolizji miał wykupione OC w dobrej firmie i dostaniesz samochód zastępczy. Po drugie długo czekasz, aż ubezpieczyciel rozstrzygnie twoją sprawę, a potem często nie jesteś zadowolony z sumy, jaką ci proponuje. Rozpoczyna się wojna nerwów, wymiana pism, szukasz pomocy u prawnika, ale i tak do naprawy samochodu musisz dopłacić. Jak tego uniknąć? Wykupić OC w firmie, która oferuje bezpośrednią likwidację szkody, czyli w PZU.
Bezpośrednia likwidacja szkody
To usługa, która polega na tym, że zgłaszasz szkodę nie u ubezpieczyciela sprawcy, ale w towarzystwie, w którym wykupiłeś OC. Jeśli więc w PZU wykupiłeś swoje OC, szkodę zgłaszasz właśnie w PZU. Likwidator skontaktuje się z tobą w dogodnym dla ciebie czasie. To PZU zapłaci za naprawę twojego samochodu i weźmie na siebie formalności związane z rozliczeniem się z ubezpieczycielem sprawcy.
Przy bezpośredniej likwidacji szkody w PZU nie ma limitów kwotowych. Oznacza to, że PZU wypłaci pieniądze bez względu na wysokość szkody. Pokryje także koszty holowania, parkowania, pojazdu zastępczego czy badania technicznego. Co niesłychanie ważne, klient, który skorzysta z tej usługi, nie straci zniżek na OC.
Rewolucja w ubezpieczeniu OC
Bezpośrednia likwidacja szkody w PZU oznacza wiele korzyści dla klienta. Wiesz, jak będzie przebiegała likwidacja szkody w razie jakiegoś nieprzyjemnego zdarzenia. Wykupując ubezpieczenie OC, kupujesz je dla siebie. Nie musisz więc użerać się z obcą firmą, która traktuje cię jako generator strat. Nie musisz się obawiać, że odszkodowanie zostanie wyliczone nierzetelnie. Możesz skorzystać z największej w Polsce sieci współpracujących serwisów – partnerów Sieć Naprawcza PZU Pomoc. Twój problem zostanie rozwiązany szybko i sprawnie.
Kto może skorzystać z usługi
Z nowej usługi skorzystają kierowcy samochodów osobowych i z kratką, którzy już mają lub dopiero wykupią ubezpieczenie OC w PZU. Mogą zgłosić się do PZU, jeśli są poszkodowani w kolizji (nie ma ofiar śmiertelnych ani rannych w wypadku). Dodatkowe warunki to:
• do kolizji dojdzie w Polsce,
• pojazd sprawcy kolizji będzie ubezpieczony u ubezpieczyciela, który działa w Polsce,
• w kolizji wezmą udział tylko dwa pojazdy i kierowca jednego z nich będzie odpowiedzialny za szkodę,
• kierowca nie zgłosi szkody u innego ubezpieczyciela.
Ułatwienie dla klienta
Jeśli rewolucyjne posunięcie PZU pociągnie za sobą odpowiedź konkurencji, to możemy mieć nadzieję, że jakość usług ubezpieczeniowych w Polsce wreszcie się poprawi. Jak dotąd nadal odstaje od tej w rozwiniętych krajach europejskich.
– Kiedy prezentując w marcu 2012 roku strategię PZU, mówiłem, że chcemy być najbardziej zorientowaną na klienta firmą ubezpieczeniową, miałem na myśli właśnie takie rozwiązania. Nowe, ułatwiające życie, zdejmujące obowiązki z barków klienta. Rozwiązania, które dadzą mu jasny sygnał: możesz na nas polegać. W każdej sytuacji jesteśmy w PZU po to, aby ci pomóc – mówi Andrzej Klesyk, prezes zarządu PZU.Dodaje także, że chce, by PZU wyznaczało trendy dla całej branży ubezpieczeniowej na polskim rynku.
– Dziś PZU staje w obronie klientów i wskazuje rynkowi kierunek. Bezpośrednia likwidacja szkody to niezbędna konieczność, jeśli rynek chce poprawić jakość świadczonych usług i podnieść zaufanie do firm ubezpieczeniowych. PZU jest pierwszy – mówi prezes Klesyk.
10 kroków do bezpośredniej likwidacji szkody
Proces bezpośredniej likwidacji szkody w uproszczeniu od strony PZU wygląda następująco:
1. Zgłoszenie szkody
Otrzymujemy zgłoszenie od klienta (telefonicznie lub w oddziale).
2. Umówienie wizyty Mobilnego Eksperta
Dzwonimy do klienta w celu umówienia wizyty mobilnego eksperta – rzeczoznawcy.
3. Poinformowanie ubezpieczyciela sprawcy
Informujemy ubezpieczyciela sprawcy szkody, że szkoda powstała z winy jego klienta i że będzie bezpośrednio likwidowana w PZU.
4. Kontakt ze sprawcą kolizji
Informujemy sprawcę o zgłoszonym roszczeniu i likwidacji prowadzonej przez PZU. Prosimy o potwierdzenie okoliczności zdarzenia.
5. Uzupełnienie dokumentacji
Informujemy poszkodowanego o dokumentach niezbędnych do likwidacji szkody.
6. Oględziny uszkodzonego samochodu
Mobilny ekspert dokonuje oględzin, oględziny mogą być również dokonane w warsztacie Sieci Naprawczej PZU.
7. Merytoryczna wycena
PZU dokonuje merytorycznej wyceny oraz proponuje klientowi kosztorys naprawy.
8. Ustalenie odpowiedzialności
PZU ustala odpowiedzialność cywilną sprawcy szkody i gwarancyjną ubezpieczyciela za powstałe zdarzenie.
9. Naprawa samochodu lub odszkodowanie
Po akceptacji kosztorysu naprawy lub złożeniu faktur za naprawę PZU wysyła klientowi kwotę świadczenia pieniężnego równą odszkodowaniu.
10. Rozliczenie z ubezpieczycielem sprawcy
Po wypłacie odszkodowania PZU zwraca się do ubezpieczyciela sprawcy o zwrot wypłaconego ubezpieczenia.
W TEKŚCIE WYKORZYSTANO MATERIAŁY PZU