Z bramy obozu do reklamy kawy

2009-01-15 3:00

To się w głowie nie mieści! Najwyraźniej niektórzy Niemcy mają za nic pamięć o pomordowanych w obozach podczas II wojny światowej. Bez cienia wstydu wykorzystują faszystowskie slogany w reklamach.

Producent znanej na całym świecie kawy Tchibo i sieć stacji benzynowych Esso wykorzystały w reklamie lekko zmieniony slogan "Jedem das Seine" (Każdemu to, co mu się należy), jaki widniał na bramie hitlerowskiego obozu w Buchenwaldzie. Kontrowersyjne plakaty miały zachęcić klientów 700 stacji benzynowych w całych Niemczech do zakupu róż-nych rodzajów kawy. Oczywiście pomysłodawca kampanii reklamowej nie widział w takiej praktyce niczego niestosownego. Na usunięcie karygodnego hasła zdecydował się dopiero wtedy, gdy o całej sprawie zrobiło się głośno w mediach.

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki