ZADBAJMY O BEZPIECZEŃSTWO UCZNIÓW NA DRODZE

i

Autor: PZU - materiały prasowe

ZADBAJMY O BEZPIECZEŃSTWO UCZNIÓW NA DRODZE

2018-09-05 0:00

Jesienna mżawka, zapadający zmierzch, gdy nagle tuż przed maską samochodu majaczy niewyraźna postać dziecka. Pisk hamulców i westchnienie ulgi, ale jeszcze sekunda i nie udałoby się zapobiec wypadkowi. Można było uniknąć tej sytuacji, gdyby kierowca z daleka zobaczył migające światełko. Odblaski mogą uratować życie, z tego powodu PZU rozpoczęło ogólnopolską akcję „Odblaski – dziecko bezpieczne na drodze”.

Głównym elementem kampanii społecznej finansowanej przez PZU jest przekazanie zawieszek odblaskowych wszystkim małym uczniom polskich szkół podstawowych z klas I–III. Do ich rak trafi aż 1,6 mln światełek. Widnieją na nich wizerunki Niestraszków, zabawnych bajkowych stworków, które dbają o bezpieczeństwo najmłodszych i uczą ich, jak unikać zagrożeń.

– Jeśli jesteśmy widoczni na drodze, stajemy się znacznie bardziej bezpieczni. Wystarczy przypiąć odblask do plecaka szkolnego lub założyć na rękę. Taka mała rzecz – odblask, w pewnych sytuacjach może okazać się bezcenna i uchronić dziecko przed wypadkiem – mówi Dorota Macieja, członek zarządu PZU Życie.

Kiedy pieszy idący poboczem ma na sobie elementy odblaskowe, to nawet przy złej widoczności kierowca jadący z prędkością 90 km/h jest w stanie zobaczyć go z odległości 130–150 m. Daje mu to wystarczająco dużo czasu na reakcję. Bez odblasków dystans ten zmniejsza się do zaledwie 20–30 m, a to już może nie wystarczyć, by uniknąć wypadku. Statystyki policyjne wskazują, że w ubiegłym roku ucierpiało 911 dzieci, które poruszały się po drogach pieszo. Celem akcji PZU jest ograniczenie liczby wypadków z udziałem uczniów.

Nauka to podstawa

Do realnego zwiększenia bezpieczeństwa dzieci niezbędna jest również edukacja. Nauka zasad poruszania się po drodze, umiejętności reagowania, gdy jest się świadkiem wypadku, numerów alarmowych, powinny odbywać się w szkole i w domu. Ale skutecznie przekazywać dzieciom wiedzę, warto sięgnąć po sprawdzone metody. Z myślą o nauczycielach i rodzicach PZU przygotowało materiały edukacyjne dostępne na stronie niestraszki.pzu.pl. Z kolei specjalnie dla dzieci powstał teledysk wyświetlany w stacji telewizyjnej Nickelodeon, który prezentuje dobre praktyki w zakresie bezpiecznego zachowania się na drodze. Ogłoszono też dla uczniów konkurs rysunkowy z ciekawymi nagrodami, który potrwa od 3 do 30 września. Dodatkowo PZU nawiązało współpracę z youtuberami popularnymi wśród najmłodszych, m.in. z Milo Mazurem, Hejka tu Lenka, czy Cookie Mint, którzy także będą promowali akcję.

Uwaga kierowco

PZU we współpracy z NaviExpert przygotowało specjalne ostrzeżenie dla kierowców korzystających z tej nawigacji. Jeśli przekroczą dozwoloną prędkość w pobliżu każdej z 14 tys. szkół podstawowych, do których trafią odblaski PZU, usłyszą komunikat, by zwolnili. Informacja ta będzie odczytywana głosem dziecka.

Marek Baran, dyrektor biura komunikacji korporacyjnej Grupy PZU:

Wspólnymi siłami

– Jako firma odpowiedzialna społecznie od wielu lat uświadamiamy Polakom, jak istotne jest ich bezpieczeństwo. Dzięki akcji „Odblaski –dziecko bezpieczne na drodze” chcemy realnie zmniejszyć liczbę wypadków drogowych, w tym z udziałem najmłodszych. Cieszymy się, że kampania została objęta honorowym patronatem Ministerstwa Edukacji Narodowej, dla którego bezpieczeństwo uczniów w szkołach jest jednym z priorytetowych działań polityki oświatowej.

PZU Z myślą o bezpieczeństwie

i

Autor: Materiały Promocyjne

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki

Nasi Partnerzy polecają