Światowy lider w produkcji żywności i napojów PepsiCo od lat angażuje się w projekty edukacyjne związane z selektywną zbiórką odpadów i poszukuje alternatywy dla plastiku. W ten sposób wspiera zrównoważone inicjatywy na rzecz ludzi i środowiska.
Wizja dla opakowań plastikowych
PepsiCo to firma, która dąży do rozwoju, ale chce to robić w sposób zrównoważony. Zmiany klimatu nie poczekają, dlatego do 2030 r. producent pepsi zamierza całkowicie wyeliminować z produkcji opakowania powstałe na bazie paliw kopalnych i stale wyznaczać kierunki działań na drodze do tzw. zielonej odbudowy świata oraz stworzenia gospodarki obiegu zamkniętego (GOZ). Kluczowa w realizacji tego celu jest produkcja opakowań z przetworzonego tworzywa sztucznego – rPET.
Butelki z rPET
W lipcu 2020 r. PepsiCo wprowadziła na polski rynek butelki Lipton Ice Tea w 100 proc. wykonane z rPET. Do końca 2021 r. napoje Pepsi czy Mirinda także będziemy pić z przetworzonych butelek. Im więcej tworzywa rPET w opakowaniu, tym niższy ślad węglowy – nawet o 40 proc.! Jednak tu konieczne są działania nas wszystkich, bo aby odzyskać, trzeba mieć co. Dlatego PepsiCo Polska wraz z firmą Rekopol prowadzą program „Działaj z imPETem”, który uświadamia społeczeństwo, jak segregować odpady, aby je przetworzyć i ograniczyć emisję CO2. Świadomie segregując odpady, mamy realny wpływ na ochronę klimatu.
Zielona ścieżka rozwoju to nie tylko opakowania
PepsiCo korzysta z zielonej energii – cztery zakłady produkcyjne w Polsce są zasilane w 100 proc. energią odnawialną, głównie z farm wiatrowych. Pozwoliło to zredukować emisję CO2 o 45 tys. ton, a wymiana 2,5 tys. lodówek w punktach sprzedaży dodatkowo je zmniejszyła o 1,4 tys. ton. Firma stale obniża też zużycie energii elektrycznej i wody w zakładach.
– W naszej firmie kładziemy szczególny nacisk na zaangażowanie w realizację celów, które pozwalają wdrażać zmiany prowadzące do zapewnienia lepszego jutra dla wszystkich. Głęboko wierzymy, że nasza aktywność w tym obszarze to odpowiednie działanie na rzecz przyszłości naszej planety. Bardzo zależy nam na tym, aby nasze zobowiązania stały się inspiracją także dla konsumentów, z którymi wspólnie chcemy budować świat, w którym plastik nigdy nie stanie się odpadem – mówi Michał Jaszczyk, prezes PepsiCo w Polsce.