- Sprzedam pociąg pancerny z czasów II Wojny Światowej. Pociąg dobrze zachowany choć do remontu generalnego. Pociąg można odebrać osobiście w Wałbrzychu. Uwaga, może być zaminowany. Do 1945 pociąg znajdował się na wyposażeniu niemieckiej armii. Z powodu rozwiązania porzucenia przez byłego właściciela pociąg, przez 70 lat stał opuszczony w starym tunelu. Znalazłem go, więc jestem jego właścicielem. Niestety dokumenty są niekompletne dlatego pociągiem nie będzie można jeździć po torach publicznych (...) - mogliśmy przeczytać na zabawnej aukcji na Allegro.
W opisie można również znaleźć historię składu: - Oddany załodze 1 listopada 1942 roku. Działał na froncie wschodnim. W kwietniu 1944 roku brał udział w odblokowaniu okrążonego Kowla, następnie działał w rejonie Brześcia i Baranowicz. W czerwcu 1944 roku przerzucony w okolice Warszawy. Stąd wyruszył w swą ostatnią trasę w kierunku Niemiec. W zamienionym na twierdzę Wrocławiu (Festung Breslau), w obliczu zbliżającego się frontu, na pociąg załadowano wszytko co się dało w celu wywiezienia na Zachód. W okolicach Wałbrzycha (Waldenburg) zapadła decyzja bu pociąg wraz z ładunkiem ukryć i wrócić po niego po wojnie. Nie przewidziano niestety, że zmieni się układ granic i pociąg zostanie na terenie Polski a tym samym zmieni właściciela - tak wpis brzmiał dalej.
Poza tym w opisie załączony był dokładny opis techniczny: - Długość składu ok. 100 m Wagony: towarowe - opancerzone artyleryjskie – opancerzone i uzbrojone w działa oraz karabiny maszynowe piechoty – opancerzone, uzbrojone w karabiny maszynowe i służące do przewożenia piechoty karabinów maszynowych – opancerzone i uzbrojone w karabiny maszynowe przeciwlotnicze – uzbrojone w działka przeciwlotnicze dowodzenia – podobne do wagonów piechoty, lecz wyposażone w stanowisko dowodzenia pociągu przeciwpancerne – odmiana wagonów artyleryjskich, wyposażone w działo przeciwpancerne (zwykle w wieży czołgowej) platformy – nieopancerzone, służące do różnych celów: ochrony przed wykolejeniem, przewożenia materiałów saperskich i do naprawy toru, przewożenia motocykli i pojazdów w tym czołgów.
Okazuje się, że żartownisiów, którym zabawna aukcja się spodobała, było więcej. Zaczęli oni nawet licytować na Allegro! Pociąg w kulminacyjnym momencie "kosztował" 36 000 000 złotych, a w licytacji brało udział trzynaście osób. Allegro było jednak czujne i już aukcja zniknęła z ich strony.
Złoty pociąg - co w nim jest naprawdę?
Cała sprawa dotyczy pociągu ze złotem i innymi cennymi rzeczami, którym pod koniec wojny rzekomo wywieziono z Wrocławia kosztowności, m.in. dzieła sztuki. Nigdy jednak samego pociągu nie odnaleziono. Gdzie jest zawartość tego pociągu? Tego też nie wiadomo. W pociągu mogą być zrabowane dzieła sztuki, kosztowności mieszkańców dawnego Breslau (50 skrzyń ze złotem i srebrem), które naziści kazali im oddać w depozyt, a nawet Bursztynowa Komnata. Ale może to być tylko broń i nic więcej. Jednak nawet wtedy znalezisko byłoby bezcenne.
Zobacz też: Złoty pociąg. 5 rzeczy, które powinieneś o nim wiedzieć