Zgodnie z rozporządzeniem z 30 czerwca w polskich mediach wprowadzono obowiązek oznaczenia audycji, w których zastosowano product placement, czyli lokowanie produktów (np. w programach Magdy Gessler kamera często pokazuje opakowania przypraw z logo producenta).
- W przypadku programów telewizyjnych informujący o tym znak graficzny musi zostać umieszczony zarówno na samym początku programu, przy wznowieniu po przerwie reklamowej, jak i na końcu - czytamy na portalu WirtualneMedia.pl.
Znak graficzny będzie wyświetlany za każdym razem przez minimum 4 sekundy i musi zajmować przynajmniej 5 proc. powierzchni ekranu.
W przypadku audycji radiowych o lokowaniu produktów będzie informował lektor.
Zmienią się też oznaczenia dotyczące przeznaczenia programów dla poszczególnych grup wiekowych.
Programy przeznaczone dla widzów dorosłych będą opatrzone czerwonym kwadratem z kluczykiem w środku, audycje dla wszystkich - zielonym kwadratem z uśmiechniętą buźką w środku. Pozostałe znaki będą kwadratami różnych kolorów z odpowiednią cyfrą odpowiadającą wiekowi widzów w środku.