Po sześciu miesiącach spotkań i uzgodnień Polskie Koleje Państwowe w końcu doszły do wniosku, że najlepszym sposobem na remont trasy łączącej Grodzisk Mazowiecki z Warszawą będzie całkowite wyłączenie jej z działania. – Analizowaliśmy różne warianty, które zakładały częściowe zamknięcie linii, zdecydowaliśmy jednak o wyborze takiego, który zakłada całkowite zamknięcie linii na czas robót – powiedziała Agnieszka Kwapisz, kierownik kontraktu z PLK portalowi rynek-kolejowy.pl. Oznacza to, że od września 2017 roku wszyscy podróżujący trasą numer 447 zmuszeni będą przesiąść się do komunikacji zastępczej. Prace remontowe z założenia mają potrwać 21 miesięcy, przy czym na 15 pociągi zostałyby wyłączone z ruchu. Przewoźnik liczy jednak na to, że uda się skończyć je w rok. Prace remontowe mają na celu przyspieszenie i zwiększenie niezawodności pociągów na trasie. Na przystankach: Warszawa Ursus, Pruszków, Piastów, Brwinów, Milanówek oraz Warszawa Włochy perony zostaną przebudowane i wyposażone w estetyczne wiaty, ławki, nowe oświetlenie i oznakowanie, a także urządzenia informacji pasażerskiej. Powstanie nowy przystanek w Parzniewie. Na trasie wymienione zostaną także szyny. Dodatkowo Pruszków zyska nowy tunel drogowy pod torami. Przedsięwzięcie ma poprawić system komunikacji w stolicy.
Czytaj też: Wielka awaria na dworcu w Poznaniu!