Urzędnicy podtrzymują to, co powiedzieli na początku stycznia.
- Boeing 787 jest najnowszym i najbardziej zaawansowanym technologicznie samolotem pasażerskim - powiedział Ray LaHood, sekretarz Departamentu Transoprtu.
Tymczasem FAA nadal nie wie, co spowodowało problem ze stosowanymi w boeingach 787 akumulatorami, nie wie też, kiedy kompleksowy przegląd maszyny zostanie zakończony. Dodatkowo Amerykańska Narodowa Rada Bezpieczeństwa Transportu (NTSB) ponownie przyjrzy się śledztwu ws. dreamlinerów, które podjęła w 2011 r. po informacji, że w czasie prac w jednej z fabryk dostarczającej Boeingowi akumulatory do najnowszych samolotów doszło do wybuchu spowodowanego samozapłonem urządzenia używanego obecnie w tych maszynach.
Przypomnijmy - w ubiegłym tygodniu władze lotnicze w Europie i USA zdecydowały, że z powodu dwóch przypadków nagłego samozapłonu akumulatorów litowo-jonowych używanych w dreamlinerach wszystkie samoloty tego typu na całym świecie zostaną uziemione do odwołania.