Z oficjalnego komunikatu władz miasta i stanu wynika, że w ciągu najbliższych pięciu lat New York State wyłoży ze swojej kasy 8.3 mld dolarów na realizację projektów budżetowych MTA (tzw. Capital Program) a New York City dołoży 2.5 mld dolarów. Zgodnie w wynegocjowanym porozumieniem, władze miasta będą miały również więcej do powiedzenia co do ważności i terminów wykonania poszczególnych programów MTA przewidzianych dla miasta a opłacanych z pieniędzy pochodzących od podatników. Jak już pisaliśmy wielokrotnie, plan programów przewidzianych do realizacji w najbliższym okresie budżetowym zawiera projekty na łączną sumę opiewającą na $26.1 mld. Od samego początku przedstawienia programu przez MTA, przewoźnikowi brakowało ponad 10 miliardów na realizację. Tych pieniędzy szukano u burmistrza i gubernatora. Problem w tym, że przez długo czas politycy woleli się kłócić, a to groziło tym, że MTA, będzie szukać pieniędzy w naszych kieszeniach – czyli drastyczniej podnosić opłaty za przejazd metrem, autobusami czy tunelami. Na szczęście Cuomo i de Blasio doszli do porozumienia. Co prawda w dalszym ciągu MTA ma dziurę w postaci 700 mln dol, ale – jak zapowiada przewoźnik – znajdzie oszczędności podczas realizacji projektów. Plan rozwoju MTA na najbliższy czas zakłada m.in. rozpoczęcie drugiej fazy budowy linii pod Second Avenue, wymianę 940 wagonów, wymianę torów, zwiększenie częstotliwości kursowania metra i autobusów.
Bill de Blasio i Andrew Cuomo doszli do porozumienia. Będą pieniądze dla MTA
2015-10-12
3:00
To dobra wiadomość dla milionów nowojorczyków, korzystających z miejskiej komunikacji. Po trwających blisko rok przepychankach i sporach, burmistrz Bill de Blasio i gubernator Andrew Cuomo osiągnęli porozumienie! Władze stanowe i miejskie ustaliły zgodnie kwoty jakie wpłacą na fundusz realizacji planu budżetowego Metropolitarnych Zakładów Komunikacyjnych (MTA).