Jak zapowiedzieli przedstawiciele Citi Bike, Wydziału Transportu (Department of Transportation – DOT) oraz władz miasta, do końca 2017 roku niebieska flota rowerowa zwiększy się z obecnych sześciu tysięcy do 12 tys. sztuk. Przybędzie również miejsc postojowych – ma ich być 700 czyli ponad dwa razy więcej niż teraz.
Najwcześniej – bo już w 2015 – z Citi Bike będą mogli korzystać mieszkańcy polskiej dzielnicy, Williamsburga, Long Island City. Z kolei na Bedford-Stuyvesant, gdzi program już działa, przybędzie więcej stacji.
Następnie – do końca 2017 roku - miejskie rowery rozjadą się po Harlemie, Astorii, Bushwick, Prospect Heights, Crown Heights, Park Slope, Carroll Gardens, Boerum Hill, Cobble Hill, Red Hook oraz Gowanus.
Podczas wtorkowej konferencji ogłoszono też, że nowym szefem Alta Bicycle Share, który kontroluje Citi Bike Program, został były prezes MTA, Jay Walder. Niestety, zainteresowani korzystaniem z miejskich rowerów muszą przygotować się na podwyżkę. Jak poinformowali przedstawiciele DOT, roczne członkostwo podrożeje z 95 dol. do 149 dol.
Citi Bikes jadą na Greenpoint
City Bike Program rozrasta się! Miejskimi rowerami będzie można poruszać się już nie tylko na Manhattanie, ale i na Queensie oraz Brooklynie - w tym na Greenpoincie, gdzie już na początku przyszłego roku pojawią charakterystyczne stacje do parkowania (docking stations) niebieskich bicykli.