Wszystko to w ramach programu Vision Zero, który zakłada zwiększenie bezpieczeństwa na drogach i zredukowanie liczby wypadków. Jak wynika z nowych projektów DOT, najbardziej udogodnienia odczują mieszkańcy Greenpointu. Plany zakładają bowiem „dodanie” linii rowerowych na biegnącym nad Newtown Creek Greenpoint Avenue Bridge, który łączy Brooklyn z Queensem.
Obecnie znajduje się tam tylko wąski wydzielony chodnik dla pieszych, a rowerzyści jeżdżą tym samym pasem co samochody. Ale – jak zakładają projekty – mają tam powstać dwie odrębne ścieżki rowerowe, każda o szerokości 6 stóp.
Nowe plany zakładają również wyodrębnienie lub wybudowanie nowych podjazdów czy wjazdów na mosty a także kolejne ścieżki rowerowe, m.in. na Long Island City i w Sunnyside. Dokłądne plany zmian na Greenpoint Avenue Bridge zostaną zaprezentowane przed komisja transportu Brooklyn Community Board 1 już 17 marca.