Gigantyczne zakupy

2013-12-02 3:00

Miniony weekend wielu Amerykanów poświęciło zakupom. Według wstępnego badania National Retail Federation (NRF) aż 140 mln mieszkańców USA wolny czas w czwartek, piątek, sobotę i niedzielę spędziło w sklepach. Okazuje się, że to i tak mniej niż w roku ubiegłym. Według szacunków w 2012 roku kupujących w weekend po Thanksgiving było o 7 milionów więcej.

Zgodnie z zebranymi danymi Czarny Piątek był najważniejszym zakupowym dniem weekendu. W sklepach spędziło go 69,1 proc. osób, czyli ok. 97 mln nabywców. Ponadto 43,8 proc. (61 mln) wybrało się do sklepów w sobotę, a 24,2 proc. (34 mln) w niedzielę. Wielu konsumentów, bo prawie jedna czwarta (33 mln), rozpoczęło sezon świątecznych sprawunków już w Święto Dziękczynienia. 7 na 10 zapytanych przez autorów ankiety powiedziało, że dokonało zakupów w sklepach online.

W efekcie prawie 20 proc. rocznej sprzedaży detalicznej w USA przypada na okres od Black Friday do Bożego Narodzenia!

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki