Greenpoint. Wieżowce zatwierdzone

2013-12-13 3:00

Brooklyn i znajdujący się na nim Greenpoint już niedługo będzie mieć nie tylko czynsze jak na Manhattanie, ale i... zacznie podobnie wyglądać. Rada Miejska dała bowiem zielone światło dwóm deweloperom, którzy zabierają się do realizacji potężnych projektów. Na nabrzeżu zacznie się budowa kompleksu 30- i 40-piętrowych wieżowców...

Brooklyn i znajdujący się na nim Greenpoint już niedługo będzie mieć nie tylko czynsze jak na Manhattanie, ale i... zacznie podobnie wyglądać. Rada Miejska dała bowiem zielone światło dwóm deweloperom, którzy zabierają się do realizacji potężnych projektów. Na nabrzeżu zacznie się budowa kompleksu 30- i 40-piętrowych wieżowców... O kontrowersyjnych planach „Super Express” informuje od ich powstania już w ubiegłym roku. Na bieżąco przekazywaliśmy także wątpliwości mieszkańców.
Pierwszy projekt to całkowite przekształcenie budynku po fabryce Domino Sugar i dostawienie do niej kompleksu handlowo-mieszkaniowego, za co się wzięła firma Two Trees Management. Drugi – to Greenpoint Landing, czyli „osiedle” dziewięciu potężnych wieżowców nad samym brzegiem East River. To właśnie ten projekt wzbudzał najwięcej kontrowersji i toczyło się wokół niego najwięcej dyskusji, zakończonych protestami. W polskiej dzielnicy zawiązała się nawet koalicja Save Greenpoint, której członkowie mieli nadzieję, że uda im się ocalić okolicę i zachować jej dotychczasowy charakter. Niestety, tak się nie stało. Bo radni ostatecznie zdecydowali pozwolić deweloperowi (jest nim Greenpoint Landing Associate) ruszyć z projektem.
Przypomnijmy, kilka tygodni temu projekty zostały jednogłośnie zatwierdzone przez Komisję ds. Planowania Przestrzennego. Ale ostateczna decyzja należała do Rady Miejskiej. Ta miała głosować przed kilkoma dniami, ale nie zrobiła tego i ponownie powróciła do negocjacji z deweloperami. Chodziło m.in. o to, że inwestorzy muszą zagwarantować odpowiednią liczbę mieszkań dla średnio zamożnych nowojorczyków, wybudować park i deptak dla mieszkańców okolicy, wznieść szkołę, a także zapewnić transport do najbliższego metra. Najwyraźniej tak się stało, gdyż radni dali im teraz zielone światło. Ponadto – jak podaje specjalistyczny The Real Deal Magazine – Greenpoint Landing Associate przekaże donację w wysokości 5.5 mln dol. na rozbudowę Newtown Barge Park. SAL

O kontrowersyjnych planach „Super Express” informuje od ich powstania już w ubiegłym roku. Na bieżąco przekazywaliśmy także wątpliwości mieszkańców.Pierwszy projekt to całkowite przekształcenie budynku po fabryce Domino Sugar i dostawienie do niej kompleksu handlowo-mieszkaniowego, za co się wzięła firma Two Trees Management. Drugi – to Greenpoint Landing, czyli „osiedle” dziewięciu potężnych wieżowców nad samym brzegiem East River.

To właśnie ten projekt wzbudzał najwięcej kontrowersji i toczyło się wokół niego najwięcej dyskusji, zakończonych protestami. W polskiej dzielnicy zawiązała się nawet koalicja Save Greenpoint, której członkowie mieli nadzieję, że uda im się ocalić okolicę i zachować jej dotychczasowy charakter. Niestety, tak się nie stało. Bo radni ostatecznie zdecydowali pozwolić deweloperowi (jest nim Greenpoint Landing Associate) ruszyć z projektem.

Przypomnijmy, kilka tygodni temu projekty zostały jednogłośnie zatwierdzone przez Komisję ds. Planowania Przestrzennego. Ale ostateczna decyzja należała do Rady Miejskiej. Ta miała głosować przed kilkoma dniami, ale nie zrobiła tego i ponownie powróciła do negocjacji z deweloperami. Chodziło m.in. o to, że inwestorzy muszą zagwarantować odpowiednią liczbę mieszkań dla średnio zamożnych nowojorczyków, wybudować park i deptak dla mieszkańców okolicy, wznieść szkołę, a także zapewnić transport do najbliższego metra. Najwyraźniej tak się stało, gdyż radni dali im teraz zielone światło. Ponadto – jak podaje specjalistyczny The Real Deal Magazine – Greenpoint Landing Associate przekaże donację w wysokości 5.5 mln dol. na rozbudowę Newtown Barge Park. 

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki