Ma 105 lat i już nie daje rady… Mowa o tunelu pod Hudson River, którym przejeżdżają pociągi pomiędzy Nowym Jorkiem a New Jersey. Wybudowany w 1910 roku jest za stary na obecne potrzeby, a dodatkowych zniszczeń poczynił huragan Sandy. Dlatego potrzeba nowego. Plany już są. Gorzej z pieniędzmi… O potrzebie wybudowania nowego tunelu mówiło się od dawna. Podróżnych przybywa, a tym samym i pociągów, a tunel sam z siebie nie rozrośnie się i nie poszerzy… Zniszczenia jakie poczynił huragan Sandy sprawił, że do tematu ruszenia z projektem wrócono ponownie, zwłaszcza, że w ostatnim czasie doszło do wielu awarii z sygnalizacji umożliwiającej ruch między Nowym Jorkiem a New Jersey co spowodowało olbrzymie zakłócenia w kursowaniu pociągów Amtraku. Koszt wybudowania nowego tunelu oszacowano na 20 miliardów dolarów. Ponieważ jest to projekt dwustanowy, koordynowany przez Port Authority, zaangażowani budowę są gubernatorzy Nowego Jorku i New Jersey – czyli Andrew Cuomo i Chris Christie. Na niedawnym spotkaniu w sprawie Northeast Corridor Tunnel – bo tak się fachowo nazywa – zobowiązali się, że wyłożą na budowę 10 mld dol. Ale stawiają warunek. Drugą połowę musi zapłacić rząd federalny. I właśnie o to zaapelowali w liście do Baracka Obamy. W staraniach wspierają ich również politycy oraz przedstawiciele Port Authority.
Gubernatorzy Nowego Jorku i New Jersey apelują do prezydenta
2015-09-17
5:00
Obama daj nam $10 mld na nowy tunel lub Obama daj $10 mld na nowy tunel