- Archiwum nie jest jeszcze czynne, ale zapraszamy wolontariuszy do pomocy przy rozpakowywaniu i porządkowaniu lokalu. Prosimy o wcześniejsze umówienie się e-mailem lub telefonicznie – mówi nam Iwona Korga, dyrektor wykonawczy Instytutu Józefa Piłsudskiego w Ameryce.
Chętni proszeni są o kontakt telefoniczny pod numerem 212 505-9077 lub pod e-mailem: [email protected]. – Każdy, kto chce wspomóc naszą działalność, może zostać członkiem Instytutu. Składka roczna podstawowa wynosi $60, dla emerytów $30. Fundusze te wspierają utrzymanie archiwum, biblioteki i bezpłatne programy otwarte dla publiczności. Polonia może się także przyłączyć do Kampanii na Rzecz Przyszłości Instytutu przekazując donację czekiem lub online – dodaje Korga.
Przypomnijmy, nowa siedziba Instytutu znajdować się będzie przy 138 Greenpoint Ave. Pomieszczenia Instytut będzie wynajmował od P-SFUK. Zmiana siedziby Instytutu stała się konieczna po tym, jak w zeszłym roku Polish National Alliance (PNA) wypowiedział Instytutowi umowę wynajmu jego dotychczasowej siedziby przy 2. Alei na Manhattanie. - Uroczyste otwarcie Instytutu planujemy w drugiej połowie czerwca – kończy Iwona Korga.
Fot. Jolanta Szczepkowska