Mel Gibson we wzruszający sposób porównuje bohaterską walkę Polaków o niepodległość do trwającej 123 lata podróży do domu.
- A teraz wyobraź sobie, że wracasz do domu z podróży po 123 latach. Polacy nie mieli domu przez 123 lata. A teraz mija 100 lat od tej chwili, gdy ten dom odzyskali. Świętujmy z nimi - tymi słowami kończy swoją opowieść Mel Gibson i zaprasza do świętowania niepodległości razem z Polakami.
Spot Polskiej Fundacji Narodowej spotkał się z pozytywnym przyjęciem. Janusz Piechociński na Twitterze napisał "PFN potwierdza, że żyje". A wśród komentarzy pod filmikiem dominują te ciepłe i pełne uznania dla PFN. - Ten spot powinien być puszczany w prime-time w telewizjach o największym światowym zasięgu - pisze jeden z internautów. Film ma też swoją anglojęzyczną wersję.
Ale jest jeszcze coś, jak zauważyli internauci w 27 sekundzie spotu widać panoramę Warszawy. Nie widać na niej jednak symbolu miasta, czyli Pałacu Kultury i Nauki.