Jak wielokrotnie pisaliśmy na naszych łamach, dokładnie o 11 w nocy 25 lipca rozpoczął się remont tzw. Greenpoint Tube, czyli tunelu pod Newtown Creek, zniszczonego przez huragan Sandy. W związku z tym metro kursuje tylko po Brooklynie, pomiędzy Church Ave. a Nassau Ave. Nie zatrzymuje się na stacjach: Greenpoint Ave., 21 St. oraz Court Square. Na tym, wyłączonym z trasy metra odcinku pasażerów wożą podstawione przez MTA bezpłatne autobusy – pomiędzy Lorimer Street na Greenpoincie a Court Square w Long Island City.
Metro wraca już za tydzień - od 5 rano we wtorek 2 września. Jednak wbrew wcześniejszym obawom wielu pasażerów nie tylko nie odczuło dotkliwie remontu, to – jak sami mówią – wcale nie tęsknią za metrem.
– Moim zdaniem autobusem jest naprawdę szybciej, a do tego dużo przyjemniej i czyściej – mówi Stefan, jeden z pasażerów. – Zdecydowanie wolę Shuttle Bus od subwaya.
Podobnego zdania jest bardzo duża grupa mieszkańców polskiej dzielnicy. Powód? Bardzo prosty. Metro G to nie tylko najkrótszy – bo tylko czterowagonowy skład – ale też jeden z najwolniejszych. Od jakiegoś czasu obiecują, że ma się zwiększyć częstotliwość kursowania, ale czy tak naprawdę będzie? Pasażerowie są raczej sceptyczni i obawiają się, że znów przyjdzie im wyczekiwać nawet do 30 minut pod ziemią, po to by wsiąść do zatłoczonego pociągu.
MIESZKAŃCY GREENPOINTU ZACHWYCENI: Autobus lepszy od subwaya!
Kiedy rozpoczęto w lipcu remont na torach linii G, pasażerowie z Greenpointu, zmuszeni do przesiadki do autobusów, obawiali się, że będą podróżować niewygodnie i zdecydowanie wolniej. Tymczasem jest sprawnie, wygodnie i szybko. Na tydzień przed przywróceniem regularnego kursowania linii, wiele osób twierdzi, że zdecydowanie woli… autobus!