Przyjęty w środę wieczorem przez członków zarządu MTA plan choć rekordowy jest i tak o 10 procent mniejszy aniżeli początkowo planowano. Pieniądze pochodzą z kasy miejskiej – 2.5 mld dol., stanowej – 8 mld dol. oraz federalnej – 6 mld dol. Resztę MTA musi wygospodarować z innych źródeł – swych własnych czy innych agencji. Jak zapowiedziano pieniądze z zatwierdzonego Capital Plan zostaną w pierwszej kolejności przeznaczone na nowe wagony w składach, udoskonalenia sygnalizacji, najpilniejsze remonty na stacjach metra, na przedłużenie kolei LIRR do Grand Central, dalszy etap budowy nowej linii metra pod Second Avenue oraz na nowe autobusy. Dzięki temu podróżowanie komunikacją miejską ma być sprawniejsze i bardziej komfortowe. Ale zanim tak się stanie, to czekają nas kolejne zakłócenia. Zwłaszcza pasażerów linii A oraz L. W weekend niebieska linia w będzie jeździć po trasie metra F na odcinku od Jay St.-MetroTech do W 4th Street z kolei „elka” nie będzie wcale kursować pomiędzy Myrtle-Wycoff Ave. a Rockaway Parkway na Brooklynie.
MTA przyjęło rekordowy budżet na inwestycje. Blisko $30 mld na metro…
2015-10-30
1:00
Po długich negocjacjach – zwłaszcza z władzami miasta i stanu – Zarząd Metropolitarnych Zakładów Komunikacyjnych (MTA) przyjął plan wydatków (Capital Plan) związany z utrzymaniem całego systemu oraz inwestycjami. Opiewa on na 29 miliardów dolarów. Ulepszenia wynikające z jego realizacji odczujemy w dalszej przyszłości. W tej bliższej – bo już w weekend – czeka nas kolejny chaos i utrudnienia.