Zgodnie z testowanymi projektami, stanowisko kierowcy miałoby być oddzielone od reszty autobusu specjalnym wzmocnionym szybopodobnym tworzywem. Poza tym w zasięgu ręki kierowcy ma być zamontowany przycisk, który będzie można wcisnąć w razie niebezpieczeństwa i zawiadomić policję. Ponadto każdy autobus będzie wyposażony w kamery, które ułatwią rozpoznanie i zatrzymanie ewentualnego sprawcy. Jak wynika z danych MTA, średnio w ciągu roku dochodzi do 88 ataków na kierowców miejskich autobusów.
Na pomoc kierowcom autobusów MTA!
2013-08-17
10:13
Nareszcie Zarząd Metropolitarnych zakładów Komunikacyjnych (MTA) postanowił zrobić coś w kwestii bezpieczeństwa kierowców. Po serii agresywnych i brutalnych napadów - w których kierowcy odnieśli poważne obrażenia, przez co i życie pasażerów było zagrożone - przedstawiciele MTA testują nowe zabezpieczenia, jakie mogłyby zapobiec takim atakom.