Kampania o nazwie „The Sour Side of Sweet”, czyli cierpka strona słodyczy, będzie ostrzegać nowojorczyków – małych i dużych – jak zdradliwe i szkodliwe jest picie słodkich napojów. Z plakatów i ulotek mieszkańcy dowiedzą się, że nadmierne spożycie „sód”, w których znajduje się potężna dawka curku, to prosta droga do otyłości. Zamiana na „diet” niczego nie zmienia. A nawet jest gorsza, bo sztuczne słodziki mogą, poza otyłością, wywołać raka.
Z najnowszych danych wynika, że półtora miliona nowojorczyków przyznaje się do picia co najmniej jednego słodzonego napoju dziennie. W większości są to Afroamerykanie i Latynosi, których problem otyłości dotyka najbardziej. Niepokojąca jest sytuacja z dziećmi, które piją coraz więcej sody. Latynoskie i afroamerykańskie dzieci robią to trzy razy częściej niż białe. Miejska kampania ma uświadomić im wszystkim, że powodowana przez spożycie słodkich napojów otyłość pociąga za sobą również inne groźne choroby.
foto www.nyc.gov
Nowa kampania nowojorskiego Wydziału Zdrowia przeciw otyłości
Otyłość to coraz większy problem nowojorczyków. Nie tylko dorosłych, ale i dzieci. Bardzo duży związek z tym ma spożywanie słodzonych napojów gazowanych i innych. W związku z narastającym problemem, nowojorski Wydział Zdrowia rozpoczął nową kampanię edukacyjną, by uświadomić, jak szkodliwe i niezdrowe jest picie „sód”.