Jak już informowaliśmy kilkakrotnie na naszych łamach, już w najbliższą niedzielę, 22 marca wchodzą w życie podwyżki za przejazd miejską komunikacją. Za pojedynczy przejazd metrem czy autobusem każdy posiadacz MetroCard zapłaci 2.75 dol.
Opcje podwyżek były dwie: pierwsza zakładała, że pojedynczy przejazd nie podrożałby wcale, ale zlikwidowane zostałyby bonusy dla osób doładowujących kartę. Druga – to podniesienie podstawowej opłaty za przejazd o 25 centów przy jednoczesnym zwiększeniu bonusu. To właśnie ta opcja będzie teraz obowiązywać.
Zgodnie z nią, od 22 marca bonus doliczany do naszej karty za każde doładowane 5.50 dol. będzie wynosić 11 procent, zamiast obecnych 5 procent.
Poza pojedynczym przejazdem, drożeją również nielimitowane MetroCard: za 7-dniową zapłacimy o dolara więcej, a za 30-dniową aż o 4.50 dol.
Podwyżki odczują również pasażerowie pociągów Long Island Rail Road oraz Metro-North, zapłacą o 4.25 procent więcej niż obecnie. Droższe będą również przejazdy mostami i tunelami. Za Verrazano kierowcy płacący gotówką będą musieli wydać 16 dol. (czyli o dolara więcej), mieszkańcy Staten Island, korzystający z E-ZPassów minimum trzy razy w miesiącu, będą płacili 24 centy więcej niż do tej pory, czyli 6,24 dol. Na pozostałych mostach i tunelach kierowcy płacący gotówką wydadzą 8 dol., natomiast ci korzystający z E-ZPassów – 5,54 dol. Uwaga! Kolejne podwyżki już w 2017 roku.
Tyle zapłacimy od 22 marca
$2.75 – pojedynczy przejazd przy użyciu MetroCard
$3 – Single Ride Ticket czyli biały, papierowy bilet
$31 – 7-dniowa MetroCard
$116.50 – 30-dniowa MetroCard
$6 – jeden przejazd Express Bus
Tak drożała 7-dniowa i 30-dniowa MetroCard
4 maja 2003: 21 dol., 70 dol.
27 lutego 2005: 24 dol., 76 dol.
2 marca 2008: 25 dol., 81 dol.
28 czerwca 2009: 27 dol., 89 dol.
30 grudnia 2010: 29 dol., 104 dol.
3 marca 2013: 30 dol., 112 dol.
22 marca 2015: 31 dol., 116.50 dol.
Historia podwyżek za pojedynczy przejazd
1948 – 10 centów
1966 – 20 centów
1975 – 50 centów
1986 – 1 dol.
1995 – 1.50 dol.
2003 – 2 dol.
2013 – 2.50 dol.