Przedstawiciele Riders Alliance i Regional Plan Association, które reprezentują ponad 200 tysięcy pasażerów dziennie podróżujących na odcinku jaki z uwagi na remont zostanie wyłączony z ruchu, chcą aby władze miasta dołożyły więcej połączeń promowych na East River z Brooklynu na Manhattan. Dodatkowo uważają, że powinno stworzyć się więcej udogodnień dla rowerzystów na Brooklynie, w okolicach Bedford Avenue i Grand Street. Powtórzono także wcześniejsze postulaty, by wręcz zamknąć całą Grand Street dla ruchu samochodowego i udostępnić ją tylko rowerzystom, którzy sprawnie i bezpiecznie będą mogli „dopedałować” do stacji metra. Na Bushwick i w East New York, gdzie pasażerowie będą mieli i tak dostęp do metra: J, M Z, A oraz C proponuje się, by zwiększyć częstotliwość kursowania autobusów, które dowiozą pasażerów do metra. Na Manhattanie proponuje się stworzenie specjalnego pasa na 14 Street, który będzie dostępny tylko dla autobusów i rowerzystów.
Przypomnijmy, MTA zatwierdziło ostatecznie, że remont rusza w 2019 roku. W wersji krótszej, osiemnastomiesięcznej. Metro w tym czasie nie będzie kursować pomiędzy 14th Street-8th Avenue na Manhattanie i Bedford Avenue na Brooklynie.
Pasażerowie chcą więcej alternatywnych połączeń na czas remontu L
Wraz ze zbliżającym się paraliżem „eLki” pasażerowie coraz bardziej niepokoją się jak będzie wyglądać ich komunikacja między Brooklynem a Manhattanem. Mimo że przedstawiciele zarządu Metropolitarnych Zakładów Komunikacyjnych (MTA) obiecują dodatkowe autobusy zastępcze na „wyłączonym” odcinku metra, to pasażerowie domagają się, aby miasto i MTA dały im więcej alternatywnych połączeń.