Według agencji, która powołuje się na dane niezależnych inspektorów, oznacza to, że nie ma nigdzie sprecyzowanych czarno na białym wymogów bezpieczeństwa, jakich powinni przestrzegać operatorzy turystycznych autobusów. Inspektorzy twierdzą, że owszem autobusy muszą mieć odpowiedni przegląd, a kierowcy muszą poruszać się zgodnie z przepisami, ale – ich zdaniem to za mało. Bowiem autobusy przewożą dziennie tysiące turystów, czerpią korzyści finansowe korzystając z miejskich dróg i pokazując miasto. Ile więc z tego otrzymuje metropolia? Kolejna kwestia – jak operatorzy takich linii są przygotowani na ewentualność wypadku? Jak wygląda ich odpowiedzialność cywilna wobec innych turystów, jak i kierowców korzystających z miejskich ulic? Po zeszłotygodniowej groźnej kolizji z udziałem dwóch piętrowych autobusów, w której rannych zostało 14 osób, odpowiedzi na te pytania powinny być sprawą priorytetową. Kilku radnych miejskich zapowiedziało już, że po wakacjach przyjrzy się tej sprawie z bliska, zanim dojdzie do wielkiej katastrofy
Po wypadku na Times Square, piętrowe autobusy turystyczne na cenzurowanym
2014-08-12
2:00
Jak to możliwe?! Działalność i usługi świadczone przez operatorów wszechobecnych piętrowych autobusów wożących po Manhattanie turystów nie jest kontrolowana czy regulowana przez żadną z miejskich agencji – donosi Associated Press.