- Transkrypcją podzieliliśmy się z rodzinami i jest ona dołączona jako aneks do materiałów prasowych. Nie ma w niej niczego nieprawidłowego- czytamy na na portalu „gazeta.pl” fragment maila malezyjskiego ministra transportu do Reutera.
Zobacz też: Samolot wpadł do oceanu, nikt nie przeżył! NOWE FAKTY
Kuala Lumpur, kontrola ruchu lotniczego:
12:25:53 MAS 370: Delivery MAS 370, dzień dobry.
12:26:02 ATC: MAS 370, bądźcie w gotowości, lot Malaysia 6 ma zgodę do Frankfurtu, procedura odlotu AGOSA Alpha, 6 tys. stóp, transponder 2106.
12:26:19 ATC: ... MAS 370, jakiego poziomu lotu żądacie?
12:26:21 MAS 370: MAS 370, jesteśmy gotowi do zajęcia poziomu lotu 350 do Pekinu.
12:26:39 ATC: MAS 370, macie zgodę do Pekinu, procedura PIBOS Alpha, początkowa wysokość 6 tys. stóp, transponder 2157.
12:26:45 MAS 370: Pekinu PIBOS Alpha, 6 tys. stóp, transponder 2157, MAS 370 dziękuję.
12:26:53 ATC: MAS 370, Przejdźcie proszę na częstotliwość kontroli GROUND.
12:26:55 MAS 370: Do widzenia.
Lumpur GROUND:
12:27:27 MAS 370: GROUND, tu MAS 370, dzień dobry, jesteśmy na C1, prosimy o zgodę na wypchnięcie i włączenie silników.
12:27: 34 ATC: MAS 370, macie zgodę na wypchnięcie i uruchomienie, pas startowy 32 prawy, wyjście przez Sierra 4.
12:27:40 MAS 370: Jest zgoda na wypchnięcie i uruchomienie, pas startowy 32 prawy, wyjście przez Sierra 4, 239 pasażerów na pokładzie, kołowanie MRO.
12:27:45 ATC: Przyjąłem.
12:32:13 MAS 370: MAS 377, proszę o zgodę na kołowanie.
12:32:26 ATC: MAS 37..... (zniekształcony) ... droga standardowa. Oczekuj blisko B.
12:32:30 MAS 370: GROUND, tu MAS 370. Jesteś niezrozumiały, powtórz.
12:32:38 ATC: MAS 370, kołowanie do punktu oczekiwania A11, prawy pas startowy 32, droga standardowa. Oczekuj blisko B.
12:32:42 MAS 370: A11, standardowa droga kołowania. Oczekiwać blisko B, MAS370.
2:35:53 ATC: MAS 370, wieża.
12:36:19 ATC: (zniekształcony)... wieża... (zniekształcony).
MAS 370: 1188 MAS370. Dziękuję.
Kuala Lumpur, wieża kontroli lotów:
12:36:30 MAS 370: Wieża, MAS370, Dzień dobry.
12:36:38 ATC: MAS 370, dzień dobry. Lumpur wieża, punkt oczekiwania... (zniekształcony)... 10, 32, prawy.
12:36:50 MAS 370: Alfa 10, MAS 370.
12:38:43 ATC: MAS 370, zajmij prawy pas 32 w punkcie A10.
MAS 370: Zajmuję prawy 32 w punkcie A10, MAS 370.
12:40:38 ATC: MAS 370, prawy pas 32, możecie startować. Dobranoc.
MAS 370: Prawy 32, mamy zgodę na start. MAS 370, dziękuję, do widzenia.
Kuala Lumpur, sekcja zbliżania:
12:42:05 MAS 370: Zbliżanie, MAS 370.
12:42:10 ATC: MAS 370 zidentyfikowany. Wejdź do poziomu 180, kasuję standardowy odlot, skręć w prawo na punkt IGARI.
12:42:48 MAS 370: Dobrze, poziom 180, bezpośrednio na IGARI, MAS 370.
12:42:52 ATC: MAS 370, przejdź na łączność z radarem Lumpur, 132,6. Dobranoc.
MAS 370: Dobranoc, 132,6. MAS 370.
Kuala Lumpur, kontrola obszaru przestrzeni powietrznej:
12:46:51 MAS 370: Radar Kuala Lumpur, MAS 370.
12:46:51 ATC: MAS 370, Radar Lumpur, dzień dobry. Wejdź do poziomu 250.
12:46:54 MAS 370: Dzień dobry, poziom 250, MAS 370.
12:50:06 ATC: MAS 370, wchodź do poziomu 350.
12:50:09 MAS 370: Poziom 350, MAS 370.
01:01:14 MAS 370: MAS 370, utrzymujemy poziom 350
01:01:19 ATC: MAS 370.
01:07:55 MAS 370: MAS 370, utrzymujemy poziom 350
01:08:00 ATC: MAS 370.
01:19:24 ATC: MAS 370, nawiąż kontakt z Ho Chi Minh, 120,9. Dobranoc.
01:19:29 MAS 370: Dobranoc, Malaysian 370.
(koniec zapisu)
Transkrypcję komunikatów pilotów i pracowników kontroli lotów opublikował portal "gazeta.pl".
Polub se.pl na Facebooku