Na moście biegnącym nad Newtown Creek jest sześć pasm dla ruchu kołowego i małe oraz wąskie jedno wspólne pasmo dla niezmotoryzowanych. Staje się to niewystarczające, bowiem od kilku lat pieszych i rowerzystów przybywa i widać ich na Pulaski Bridge coraz więcej. Dlatego też czas najwyższy to zmienić. Takiego zdania jest Joseph Lentol, kongresman stanowy z Greenpointu. Polityk spotkał się w tej sprawie z przedstawicielami nowojorskiego Department of Traffic w obecności mieszkańców okolicy, zainteresowanych poprawą sytuacji dla pieszych i rowerzystów na moście.
Lentol zwrócił uwagę, że wspólna ścieżka jest o dwie stopy (61 cm) węższa od normy zalecanej przez American Association of State Highway. Na razie wszystko jest na etapie pomysłów i trudno przewidzieć jeszcze, co wyniknie z tych dyskusji. Mieszkańcy obu stron mostu utworzyli Pulaski Bridge Coalition działająca na rzecz poszerzenia pasma dla pieszych i rowerzystów. Wynikiem jej działania koalicji jest zainstalowanie na moście oznakowania, ale poszerzenia nie udało się wywalczyć. Jedną z możliwości jest oddanie jednego pasma ruchu w kierunku południowym, dzięki temu można by rozdzielić pieszych od rowerzystów i znacznie poprawić ich wygodę.
Most oddano do użytku w 1954 roku. W 1994 przeszedł duży remont, obecnie nie ma w planach żadnej przebudowy, można więc gospodarować tylko tym, co jest.
Pulaski Bridge bezpieczniejszy dla pieszych i rowerzystów?
2012-10-12
23:37
Być może odpowiedź na to pytanie poznamy już wkrótce. Są bowiem poważne plany, aby na Pulaski Bridge – łączącym Greenpoint z Long Island City – powstały osobne albo szersze ścieżki dla pieszych i rowerzystów.