Popularna w Stanach i nie tylko firma jest ostro krytykowana za sposób, w jaki na stronie internetowej wypromowała swój produkt. Opatrzoną w napis "Coolest monkey in the jungle" (w wolnym tłumaczeniu najfajniejsza małpka w dżungli) bluzę z kapturem pokazuje na stronie internetowej na małym afroamerykańskim chłopcu. Chociaż produkt został zareklamowany w ten sposób w Wielkiej Brytanii, to za pośrednictwem internetu dotarł także do Stanów, gdzie natychmiast pojawiła się fala oburzenia. Zdaniem krytyków reklama jest nasycona rasizmem i stygmatyzuje małego chłopca, którego porównuje się do małej małpki w dżungli. Reklama została zauważona w niedzielę. Po fali krytyki firma przeprosiła w poniedziałek wszystkich klientów.
Rasistowski skandal w H&M
2018-01-09
1:00
H&M, znana sieć sklepów odzieżowych, znalazła się pod ostrzałem. Wszystko przez kampanię reklamową jednej z bluz.