REKLAMA COCA-COLI w Hiszpanii OBRAŻA ROBOTNIKÓW z Polski - YOUTUBE. Biedny Polak nie ma pieniędzy na podróż do Polski

2012-03-26 13:23

Hiszpańska reklama Coca-Coli, która promuje konkursy przed Euro 2012 wzbudziła oburzenie wśród emigrantów z Polski pracujących w Hiszpanii. Bohaterem reklamy jest Jacek A., robotnik z Polski, który od 2006 roku pracuje na budowach. Skromny i uczciwy mężczyzna haruje ciężko, ale mimo to nie stać go na bilet do kraju. Polak marzy o podróży do ojczyzny, bo bardzo tęskni za żoną i kilkuletnim synem. Siedząc w barze zauważa plakat reklamujący konkurs, w którym główną nagrodę jest bilet na Euro 2012. Robotnik nie wygrywa, ale z pomocą przychodzą mu życzliwy Hiszpanie. Czy rzeczywiście reklama Coca-Coli przedstawia Polaków w złym świetle?

Nowa reklama Coca-Coli promująca konkurs z biletami na Euro 2012 to niespełna dwuminutowy filmik, którego głównym bohaterem jest polski robotnik. Jacek A. w Hiszpanii mieszka od 2006 roku gdzie pracuje na budowach. Mężczyzna sprawia wrażenie sumiennego i uczciwego pracownika, który zyskał sympatię Hiszpanów.

Skąd więc oburzenie emigrantów w Hiszpanii, którzy skarżą się, że reklama przedstawia negatywny wizerunek Polaka? Z reklamy Coca-Coli można wysnuć wniosek, że choć Jacek A. ciężko pracuje, od pięciu lat nie stać go na podróż do ojczyzny i odwiedziny w rodzinnym domu. Gdy w barze ogląda zdjęcie żony i synka w jego oku kręci się łza wzruszenia.

Nagle robotnik dostrzega plakat reklamujący konkurs Coca-Coli, w którym główną wygraną jest bilet na Euro 2012 z opłaconym przelotem do Polski. Polak dostrzega szansę dla siebie. Po wysłaniu smsa jego nadzieje zostają zniweczone. Wtedy z pomocą przychodzą Hiszpanie, którzy siedzą w barze. Oddają robotnikowi swoje butelki Coca-Coli, by mógł wysłać kolejne smsy.

Ambasador RP w Madrycie, Ryszard Schnepf uważa, że reakcje emigrantów z Polski na reklamę są zbyt przesadzone. Zaznacza, że Coca-Cola pokazała pracownika z Polski w pozytywnym świetle, jako sympatycznego i bardzo pracowitego, który cieszy się sympatią Hiszpanów.

ZOBACZ reklamę Coca-Coli z Hiszpanii i oceń sam, czy obraża Polaków >>>

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki

Nasi Partnerzy polecają