Dlaczego właśnie barok?
W ubiegłym roku głównym tematem marketingowym agencji CzechTourism była 700. rocznica urodzin Karola IV. Natomiast w 2018 roku, za pośrednictwem 100. rocznicy powstania suwerennej Czechosłowacji, przeniesiemy się do XX wieku. „Turyści jeżdżą do Czech zwiedzać zabytki i poznawać historię, dlatego uważamy, że temat baroku i barokowego krajobrazu będzie wśród nich dobrze rezonować," wyjaśnia wybór tematu rzecznik prasowy agencji CzechTourism Martina Fišerová. Barokowy temat umożliwia narrację historii architektury, sztuki, tradycji i wybitnych postaci czeskiej historii, oraz krajobrazu w okresie między tymi dwiema doniosłymi rocznicami.
Barok wszystkimi zmysłami
Hasło przewodnie całej kampanii „Barok wszystkimi zmysłami" zaprasza turystów do odwiedzenia Czech i jednocześnie motywuje do tego, aby nie tylko zapatrzyli się na tutejszy barok, ale również wsłuchali się, poznali jego woń i delektowali się nim. Celem jest zaakcentowanie tradycji, gastronomii i architektury. Agencja CzechTourism długofalowo stara się łączyć miejsca związane z historią ze współczesnymi doznaniami, a przemawiający mocno do zmysłów barok doskonale spełnia ów zamiar przeżycia w starych miejscach czegoś nowego.
Barokowa kampania
Pomimo silnych tradycyjnych konotacji w kampanii barok jest prezentowany nowocześnie i z pomocą nietradycyjnych narzędzi marketingowych. „Na bieżący rok przedstawiliśmy nowość w postaci wirtualnej rzeczywistości nagranej z pomocą video 360°," opisuje Monika Palatková, dyrektor agencji CzechTourism. Video już teraz mogą obejrzeć goście targów turystycznych z pomocą specjalnych okularów. Przeniosą się wprost do jednej z barokowych destynacji. Agencja jednocześnie rozszerzyła i uzupełniła wydawany szereg broszur, map i materiałów drukowanych.
Historia baroku jest jednocześnie prezentowana za pośrednictwem dziewięciu tematów, które nawiązują do głównych produktów agencji. Wśród nich znajdziemy na przykład „Barok własnymi siłami: pieszo lub na rowerze", zatem propagację turystyki i agroturystyki. Następnie „Barok mistyczny" z akcentem na zabytki sakralne, „Geniusze baroku" w powiązaniu z wybitnymi postaciami tej epoki, czy też „Nieodkryte klejnoty baroku", które są szyte na miarę dla krajowego ruchu turystycznego.
Elementem działań online jest też projekt BarokoPlay. Młodzi twórcy filmowi zostali zaproszeni do nagrania barokowego klipu wideo inspirowanego cyklem Cztery pory roku Antonia Vivaldiego i barokowymi zabytkami. Temat baroku będzie zatem przedstawiony w nowy, nietradycyjny sposób. O tym, który klip wideo będzie zwycięzcą, zadecyduje publiczność swoim głosowaniem.
TOP barokowe miejsca
W ciągu roku turystów przyciągają znane i mniej znane barokowe miejsca. Za granicą kampania marketingowa jest nastawiona głównie na najbardziej znane barokowe motywy i zabytki, do których należą zabytki barokowe wpisane na listę UNESCO. Z najcenniejszych wymienimy Kroměříž z barokowym ogrodem i Pałacem Arcybiskupim, Kompleks Lednicko – Valticki z barokowym pałacem Valtice i piwnicami winnymi, miasto Mikulov z pałacem i przepięknym centrum, barokowy hospital Kuks i wiele innych.
Turystów krajowych kampania inspiruje do odwiedzenia mniej znanych miejsc, które w pewnym sensie dopiero czekają na odkrycie. Są to na przykład Ploskovice, Nebílovy, Krásný Dvůr, Duchcov Casanovy, kościoły Dientzenhoferów na Broumovsku, lub budowle Santiniego w okolicy Žďáru nad Sázavou.
Barokowe zabytki w wielu miejscach Republiki Czeskiej dynamicznie odżywają. Oferują wiele często nietradycyjnych przeżyć, nocne zwiedzanie w strojach z epoki, przedstawienia teatralne, koncerty, jarmarki. Odbywają się festiwale muzyki barokowej i gastronomii. Barok jest po prostu jednym z ważnych wymiarów Czech.
Więcej informacji: www.czechtourism.com