Znużeni ciągłymi awariami, opóźnieniami, zmianami w kursowaniu poszczególnych linii - i to już nie tylko w weekendy, ale codziennie - brudem i bezdomnymi zalegającymi w wagonach i na peronach, nowojorczycy zaczynają mówić: "Dość!". A że są alternatywy, bardzo chętnie z nich korzystają. Uber i Lyft oferują różne promocyjne pakiety, do tego dochodzą jeszcze promy i miejskie rowery. Zamiast więc tkwić na stacjach lub w unieruchomionych awariami pociągach, wolą tę wygodniejszą alternatywę, nawet jeżeli jest nieco droższa.
To przekłada się na liczby. Z raportu MTA wynika, że do września, przez 12 miesięcy z nowojorskiego metra korzystało dziennie prawie 5,6 mln pasażerów. To o 80 tys. mniej niż w analogicznym okresie rok wcześniej. Zatem chyba czas na wyciągnięcie wniosków i poprawę jakości usług.