Otyłość i nadwaga wśród dzieci i młodzieży to coraz większy problem nie tylko w Stanach Zjednoczonych. Również w Wielkiej Brytanii już jedno na troje dzieci waży więcej niż powinno, a wydatki na ochronę zdrowia związane z otyłością wśród młodych ludzi przekraczają już siedem miliardów funtów rocznie. Brytyjski rząd ma pomysł, jak temu zaradzić. Otóż nie będzie już można reklamować dowolnych produktów żywnościowych. Brytyjski rząd ogłosił, że od końca 2022 roku pewne reklamy zostaną zakazane zarówno w telewizji, jak i w świecie wirtualnym. O które reklamy chodzi? Chodzi o reklamy niezdrowego jedzenia w telewizji i internecie, na przykład fast foodów, słodyczy, chrupek czy dań gotowych.
NIE PRZEGAP: Księżniczka zbuntowała się przeciwko królowej? Jedna rzecz była dla niej ważniejsza
NIE PRZEGAP: Bitwa morska Rosji z Wielką Brytanią! Co wydarzyło się na Morzu Czarnym? Nowe informacje
W godzinach 5:30 - 21:00 nie będzie można emitować reklam produktów o dużej zawartości tłuszczu, soli, czy cukru w. Nie dotyczy to jednak firm zatrudniających poniżej 250 osób - władze tłumaczą, że chcą chronić w ten sposób małe przedsiębiorstwa. "Treści, jakie młodzi ludzie widzą w internecie, mają wpływ na ich wybory i nawyki" - przekonuje Jo Churchill z ministerstwa zdrowia.Czy to dobry krok, czy może ograniczenie wolności reklamowdawców i konsumentów i wielka przesada? Opinia publiczna jest podzielona, a decyzja już zapadła.