Z informacji umieszczonych na oficjalnej stronie Ubera, kierowcy „smartphonowego serwisu taksówkowego” (mobile app cab service) będą pobierać pięć dolarów od klientów korzystających z aplikacji UberPool. Pozawala ona na „dzielenie się” taksówką. Dotyczy to osób z Williamsburga, które zamówią kurs po trasie linii L na Manhattan i odwrotnie klientów, którzy będą chcieli dostać się na Brooklyn z 8 Avenue.
Wprowadzając przystępną cenę za kurs, Uber chce wesprzeć lokalne biznesy i restauracje wzdłuż linii L, zwłaszcza na Brooklynie, gdzie wraz z cieplejszymi dniami zawsze przybywało klientów. A teraz w związku z weekendowymi perturbacjami, może być ich mniej, co oznacza straty.
– Bez wygodnego i taniego dojazdu, wiele osób zrezygnuje z wyruszania w okolice dotknięte remontem metra. A to może być bardzo bolesne dla lokalnych restauratorów czy sklepikarzy. Dlatego zachęcamy do korzystania z usługi i tym samym wspierania miejsc, które kochacie – napisano w oświadczeniu. Stała 5-dolarowa opłata będzie oferowana teraz w najbliższy weekend: od piątku 11.30 pm do poniedziałku 5 am. I tak przez kolejne weekendy aż do 18 maja.
Uber zamiast metra
2015-04-21
5:00
eLka nie działa? Na kłopoty... Uber. Popularna firma taksówkarska postanowiła przyjść z pomocą pasażerom linii L, którzy w miniony weekend na własnej skórze odczuli uciążliwe utrudnienia w komunikacji między Manhattanem a Brooklynem. Do końca planowanych robót, w czasie których „elka” nie kursuje między 8 Avenue a Lorimer Street, firma oferuje 5-dolarową stałą opłatę na tej trasie.