Niestety, w metropolii nie brakuje nieuczciwych ludzi, którzy perfidnie wykorzystują sytuację na rynku i desperację osób, które chcą podjąć pracę. Tylko w ostatnim miesiącu do Wydziału Ochrony Praw Konsumenta wpłynęło 115 skarg od oszukanych, po których inspektorzy miejscy wszczęli dochodzenie w sprawie 23 podejrzanych agencji pracy. Okazuje się, że najczęstszym sposobem stosowanym przez nieuczciwych właścicieli „pośredniaków” jest oferowanie pracy, której tak naprawdę nie ma. Oczywiście zainteresowany musi złożyć depozyt, aby biuro wzięło jego resume i przekazało przyszłemu pracodawcy. Później mówią, że zdecydował się on na inną osobę, ale tak naprawdę ich życiorys nigdy „nie wyszedł” poza agencję. Inne metody to m.in. aranżowanie „lewych” rozmów o pracę albo szkoleń, które „trzeba zaliczyć”, aby móc starać się o daną pozycję, a które tak naprawdę do niczego się nie nadają. Przedstawiciele Wydziału Ochrony Praw Konsumenta zapowiedzieli, że przyjrzą się każdej działającej w mieście agencji pośredniczącej w załatwianiu pracy.
Uwaga na oszustów! Nowojorskie agencje pracy pod lupą
2014-07-15
4:00
Miejski Wydział Ochrony Praw Konsumenta (Department of Consumer Affairs) bierze się za agencje ogłaszające się jako pomagające i pośredniczące w załatwianiu pracy. Powodem wzięcia pod lupę „pośredniaków” są coraz częstsze skargi oszukanych klientów.