Jako pierwsi na własnej skórze odczuli podwyżki klienci MTA, którzy do pracy dojeżdżają Long Island Rail Road i Metro-North Road Rail. Kolejni pasażerowie miejskiego przewoźnika odczują je w nocy z soboty na niedzielę. Wówczas bowiem zdrożeje przejazd metrem i miejskimi autobusami.
Również od 3 marca, dokładnie od godziny 2 w nocy z soboty na niedzielę, zaczynają obowiązywać wyższe opłaty za przejazdy przez tunele i mosty zarządzane przez MTA. Opłata za przejazd Verrazano Bridge wzrośnie z 13 do 15 dolarów (szczegóły w ramce).
Za miesięczną kartę metra będziemy musieli zapłacić 112 dolarów, to o 8 dolarów więcej niż poprzednio. Tygodniowa będzie kosztowała
30 dolarów - to o 1 dolara więcej niż do tej pory - a opłata za przejazd jednorazowy wzrośnie o 25 centów.
Karty miesięczne oraz tygodniowe zakupione przed 2 marca muszą być aktywowane najpóźniej do poniedziałku, 11 marca, w przeciwnym razie ich okres ważności ulegnie skróceniu. Zarząd MTA zachęca też pasażerów do dbania o ekologię. Jeśli będziemy doładowywać starą kartę, zaoszczędzimy 1 dolara. W nowej taryfie pojawiła się bowiem opłata tzw. ekologiczna (green fee), będzie trzeba ja ponieść w momencie kupowania nowej karty.
Metro, pociągi i autobusy:
miesięczna karta MTA - 112 dolarów
tygodniowa karta MTA - 30 dolarów
opłata za przejazd jednostkowy w przypadku karnetów - 2,5 dolara
opłata za przejazd jednorazowy - 2,75 dolara
bilet tygodniowy na autobusy ekspresowe - 55 dolarów
opłata za przejazd jednorazowy autobusem ekspresowym - 6 dolarów
opłata ekologiczna za bilet MTA (green fee) - 1 dolar
opłata za przejazdy pociągami LIRR oraz Metro-North Railroad - wzrost
od 8,2 do 9,3 procent
Mosty i tunele:
Verrazano Bridge - 15 dolarów (10,66 dolara E-ZPass)
Queens-Midtown Tunnel, Throgs ĎNeck Bridge, Hugh L. Carey Tunnel, Bronx-Whitestone Bridge oraz Robert F. Kennedy Bridge - 7,5 dolara (5,33 dolara E-ZPass)
Henry Hudson Bridge - 5 dolarów (2,44 dolara E-ZPass)
Cross Bay Bridge i Marine Parkway Bridge - 3,75 dolara (2 dolary E-ZPass)
Maria z Middle Village Przesiądziemy się do samochodów
Każdego dnia do pracy dojeżdżam metrem. Kupuję miesięczną kartę MTA. Dojazd zajmuje mi około dwóch godzin w jedną stronę. Jeśli będę musiała płacić 8 dol. więcej za miesięczną kartę, zastanowię się, czy nie lepiej będzie, jak z koleżankami dogadamy się i do pracy będziemy dojeżdżały samochodem.
Michał ze Staten Island To jakaś paranoja
Przeprowadziłem się na Staten Island dlatego, że były tam tanie domy. Każdego dnia do pracy dojeżdżam na Greenpoint i muszę przejechać Verrazano Bridge. Przed podwyżką miesięcznie płaciłem za przejazdy ponad 120 dolarów. Teraz aż boję się myśleć, ile to będzie mnie kosztowało.
Kasia z Long Island Nie będzie mnie stać na dojazdy
Gdy tylko przyjechałam do Nowego Jorku, postanowiłam, że przeprowadzę się na Long Island, bo tam jest spokojniej i miło się mieszka. Teraz, kiedy kolejny raz wchodzą w życie podwyżki za bilety, nie będzie mnie po prostu stać na to, żeby mieszkać na wyspie i do pracy dojeżdżać do Nowego Jorku.