Choć przedstawiciele MT, nie mówią tego oficjalnie i zbyt głośno, to zwracają uwagę, że inwestycja w budowę BQX Connector pochłonie według założeń 2.5 miliarda dolarów. To z kolei może oznaczać, że dla nich – to znaczy dla komunikacji miejskiej – może zabraknąć pomocy finansowej z kasy miasta.
Wiadomo, że MTA ma przygotowanych wiele projektów związanych z usprawnieniem i udoskonaleniem w kursowaniach metra oraz autobusów. Bez wsparcia z kasy miejskiej wszystko może się mocno opóźnić. W związku z tym również jak na razie MTA nie dołączyło do projektu. A co to oznacza dla nowojorczyków? Nie będziemy mogli używać nielimitowanej MetroCard lub transferu, by przejechać się tramwajem. Tylko będziemy musieli za nie osobno zapłacić. Jak na razie klamka nie zapadła i dwie strony wyrażają chęć dogadania się.
Zgodnie z projektem Brooklyn-Queens Connector lub BQX ma kursować na 16-milowym odcinku od Astorii na Queensie do Sunset Park na Brooklynie. Na trasie ma się znaleźć: m.in. Greenpoint.
Foto Brooklyn-Queens Connector Friends of Brooklyn