- Jak dowodzą badania, blisko pół miliona kobiet w naszym kraju nie ma pieniędzy na zakup środków higienicznych. Niemal każdą z nas spotkał problem braku ich dostępności w szkole, na uczelni, w urzędzie czy w miejscu pracy. Dlatego zdecydowaliśmy się na zawieszenie w Centrach Handlowych M1 Różowych Skrzyneczek pełnych środków higieny, dostępnych bezpłatnie dla każdej kobiety. Aby obalać tabu, pomóc kobietom w przełamywaniu bariery wstydu i jasno mówić o problemach, które nie powinny mieć miejsca w nowoczesnych, otwartych społeczeństwach XXI wieku, przeprowadzamy kampanię informacyjną oraz spotkania i warsztaty z edukatorkami w M1– mówi Urszula Porębska, dyrektor marketingu METRO PROPERTIES.
Akcja potrwa od 4 do 7 maja we wszystkich centrach marki M1 w Polsce. Klientki i klienci centrów otrzymywać będą specjalne broszury informacyjne, obalające również podstawowe mity dotyczące menstruacji wraz z zestawem środków do higieny intymnej dla kobiet. Profesjonalni edukatorzy z Fundacji „Różowa skrzyneczka” prowadzić będą 15-minutowe wykłady i pogadanki z kobietami oraz ich partnerami. Zaplanowano też quizy wiedzy, w których nagrodą będą książki autorstwa Barbary Pietruszczak pt. „Twoje ciałopozytywne dojrzewanie”.
Punktem kulminacyjnym akcji będzie montaż tzw. różowych skrzyneczek, które na stałe znajdą swoje miejsce we wszystkich centrach M1 w Polsce. Skrzyneczki będą codziennie, na bieżąco uzupełniane w potrzebne środki do higieny intymnej i dostępne dla wszystkich kobiet.
Jak dowodzą badania, ponad 40 procent rodzin nie rozmawia w polskim domu o miesiączce, mimo że jest ona normalnym, fizjologicznym elementem codziennego życia kobiety. Tyle samo nastolatek unika poruszania tematu miesiączki z ojcem, a silna bariera wstydu nie pozwala im na uzyskanie wsparcia czy zgłębianie wiedzy, która pozwala obalać niepotrzebne mity.
Akcja w centrach M1, zarządzanych przez METRO PROPERTIES, zostanie przeprowadzona wspólnie z Fundacją „Różowa Skrzyneczka”.